کاربردهای نانوپوششهای سخت و مقاوم در صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته

در نوشتار صرفا به کاربردهای «فناوری نانوپوشش سخت و مقاوم » معطوف شده است. به عنوان مثال ابزارآلات، قالبهای تزریق پلاستیک و قالبهای فورج، تیغ ههای برش در کمباینها و موتورهای دیزلی مورد استفاده در این صنعت به شدت نیازمند فناوری نانوپوششها است.

بیش از یکصد سال است که از عملیات سطحی و استحکام بخشی موضعی سطح، به عنوان راهکاری عملی برای بهبود عملکرد و افزایش عمر قطعات استفاده می شود. در دو دهه اخیر با ظهور فناوری های نوین، فرایندهای سنتی گذشته یا با این فناوری تکمیل و اصلاح شده و یا اینکه جایگزین مناسبی برای آنها معرفی شده است. برای مثال سختی و مقاومت به سایش پایین، زبری سطح بالا و مضرات زیست محیطی، در فرآیند آبکاری کروم سخت، از جمله این عیوب است. ضمن اینکه بهبود خواص سطحی حاصل از روشهای نوین بسیار بیشتر از فرآیندهای سنتی است.
حفظ، نگهداری و تعمیرات تجهیزات در صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته آن در برابر سایش، خوردگی و مقاومت به ضربه از موارد مهم می باشد. در سا لهای اخیر با گسترش فناوری نانو، شرکتهای بزرگ دنیا سعی در استفاده از این فناوری در بخشهای مختلف این صنایع از جمله تجهیزات می باشند.
کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنعت چاپ و بسته بندی

کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنعت چاپ و بسته بندی

از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در صنعت چاپ و بسته‌بندی در دنیا وجود دارد، می‌توان به چسبندگی سطحی آنها اشاره کرد. در این گزارش صنعتی، این چالش بررسی شده و پلاسمای سرد به عنوان راهکار حل آن معرفی شده است. این فناوری اخیرا به‌عنوان یکی از روش‌های پردازش ...