شرکت‎های نانویی در نمایشگاه چایناپلاس 2018

شش شرکت نانویی "پارسا پلیمر شریف"، "آریا پلیمر پیشگام"، "پویا پلیمر تهران"، "رازین پلیمر"، "پلاس پلیمر" و "پلیمر شیمی منطقه آزاد ارس" بازدیدکنندگان ویژه‎ی ستاد نانو از نمایشگاه چایناپلاس خواهند بود.

نمایشگاه بین‏المللی چایناپلاس 2018 (CHINAPLAS 2018) از 24 تا 27 آوریل (4 تا 7 اردیبهشت 97) در مرکز NECC شهر شانگهای چین برگزار خواهد شد. این اولین بار است که چایناپلاس در NECC برگزار می‌شود.

صنعت لاستیک و پلاستیک چین جزء صنایع اصلی این کشور محسوب می‌شود. مواد و فرآیندهای تولیدی جدید در این کشور، در حال ظهور و بروز بوده و امکانات رشد صنایع پایین‌دستی و بالادستی را فراهم می‌آورد. این نمایشگاه حدود 4000 ارائه‌دهنده‌ی محصول را از سراسر جهان گرد هم خواهد آورد.

 

هیئت نانویی حاضر در نمایشگاه چایناپلاس 2018

شش شرکت نانویی "پارسا پلیمر شریف"، "آریا پلیمر پیشگام"، "پویا پلیمر تهران"، "رازین پلیمر"، "پلاس پلیمر" و "پلیمر شیمی منطقه آزاد ارس" بازدیدکنندگان ویژه‎ی ستاد نانو از نمایشگاه چایناپلاس خواهند بود. این شرکت‎ها پس از آنکه در 24 آوریل، جلسه ملاقات ابتدایی خود را در پاویون ملی ایران (INP) در شانگهای آغاز می‎کنند، در روزهای 25 و 26 آوریل از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

اولین جلسه همکاریابی تجاری (Business Matchmaking) جدی این شرکت‌ها در روز 27 آوریل با شرکت بزرگ کینگفا (Kingfa) انجام خواهد شد. برنامه‌ریزی‌ها به صورتی است که مقرر شده در این جلسه، ابتدا پارسا پلیمر شریف، دو محصول مستربچ‎های پلی‎پروپیلن (PP) نانویی بی‌صدا و گرانول و مستربچ‎های آنتی‎باکتریال خود را معرفی کند. سپس آریا پلیمر پیشگام نیز مستربچ‎های نانویی ضدخش خود را تشریح می‌نماید. نانوکامپوزیت‎های پلی‏آمیدی (PA) جهت بهبود هدایت الکتریکی نیز توسط شرکت رازین پلیمر ارائه خواهند شد. نانوکامپوزیت‎های پلیمری ترموپلاستیک سبک‌وزن و ضدانقباض را هم شرکت پلاس پلیمر معرفی می‌کند.

در روز 28 آوریل این شرکت‌ها جلسات Matchmaking دیگری در پاویون ملی ایران خواهند داشت. این جلسه با سخنرانی و خوشامدگویی آقای Huang آغاز خواهد شد. سپس هر شرکت ایرانی 10 دقیقه فرصت خواهد داشت تا پروژه‌های مورد نظر خود را ارائه دهد. بعد از آن مذاکرات B2B شرکت‌ها با طرف‌های خارجی‎شان آغاز می‌شود و نهایتاً این گروه، شانگهای را به قصد سوژو ترک خواهند کرد. در روز 29 این گروه بازدیدی از مرکز نانوی ایران در شهر سوژو چین خواهند داشت.

 

توضیحات برگزارکننده نمایشگاه

مدیر برگزارکننده نمایشگاه؛ خانم Leung توضیح می‌دهد: "نمایشگاه چایناپلاس 2018 از دو جهت متفاوت با سال‌های گذشته است. در این نمایشگاه نه‌تنها شرکت‌کنندگان خدمات و محصولات هایتک بیشتری ارائه می‌کنند، بلکه طراحی‌های بهتری در زمینه‌ی برگزاری نمایشگاه، ایجاد شده است. از فعالیت‌های ویژه در نمایشگاه چایناپلاس 2018، ایجاد غرفه برای کشورهای مختلف و برگزاری رویدادهای هم‌زمان است. ما معتقدیم که بازدیدکنندگان تجربه‌ای جدید و بسیار باکیفیت خواهند داشت." فضای جدید نمایشگاهی چایناپلاس 2018 در NECC به‌صورت یک گل با چهار گلبرگ است.

در بخش‌های مختلف، فناوری‌های مرتبط با رانشگری، قالب‌گیری تزریقی، قالب‌گیری دمشی، ماشین‌آلات بسته‌بندی پلاستیکی، تجهیزات هوشمند تولید، بخش فناوری چاپ سه‌بعدی و بخش لاستیک‌های گرمانرم همگی در این نمایشگاه به‎خوبی جانمایی شده‎اند.

 

بخش فناوری سه‌بعدی

در این بخش شرکت‌های Autodesk، Ureal، Cang Ming، dMac و ZWSOFT حاضر شده و فناوری‌های چاپ سه‌بعدی را ارائه خواهند کرد. این فناوری در کوچک‌تر کردن واحدهای تولیدی، کوتاه‌تر کردن چرخه‌های تولید، تولید هوشمند و کاهش هزینه‌های تولید مؤثر خواهد بود.

 

بخش لاستیک‌های گرمانرم

امروزه تولید لاستیک‌های گرمانرم سبک‌وزن و لاستیک‌های گرمانرم دوستدار محیط‌زیست یک نیاز مبرهن بازار است. این لاستیک‌ها به‌طور گسترده در تجهیزات الکتریکی، پزشکی و کفش مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیش‎بینی شده است حداقل 70 تأمین‌کننده‌ی در زمینه محصولات "لاستیک‌های گرمانرم" و "مواد شیمیایی و مواد خام" در این فضای نمایشگاهی حضور به‎هم رسانند. شرکت‌های Huntsman، Momentive، SIBUR، Top Polymer، Dawn و Huafon تاکنون در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند.

به نظر می‌رسد تنها بازدید از نمایشگاه نیست که حائز اهمیت است، بلکه شکل‌گیری دادوستدهای اقتصادی نیز یک رخداد بسیار مهم در این نمایشگاه است. طی دوره‎ها‌ی قبلی این نمایشگاه نیز روابط تجاری بسیاری شکل گرفته است. این شکل‌گیری اقتصادی به نحوی بود که بسیاری از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی محصول در نمایشگاه اذعان داشتند که با شرکت در این نمایشگاه چندروزه و ثبت سفارش‌های مختلف، به‌کل هدف مالی یک‌ساله‌ی خود رسیده‌اند!

filereader.php?p1=main_03b264c5954036666

filereader.php?p1=main_415585bd389b69659

منبع مطلب
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.