استفاده از سلول‌های خورشیدی لایه‌نازک در صنعت نفت و گاز

اسپراگ و پیکتریسیتی دو شرکت فعال در زمینه استفاده و تولید پنل‎های خورشیدی، با استفاده از دانش عمیق صنعت و تجربه نصب پنل‌ها روی انواع سطوح تخت، صاحبان پایانه را به خوبی در انتخاب مکان‌هایی برای نصب پنل‌های لایه‌نازک انعطاف‌پذیر برای رسیدن به بیشترین بازدهی راهنمایی می‌کنند.این دو شرکت در حال حاضر برای کاهش میزان انتشار گار دی‌اکسید‌کربن و صرفه‌‎جویی در هزینه‌ها رد صنعت انرژی همکاری می‌کنند.

پیکتریسیتی شرکتی مستقر در ماساچوست است که در زمینه‎‌ی نصب پنل‌های خورشیدی لایه‌نازک فعالیت می‌کند. در ابتدا پیکتریسیتی در سال 2017 پیشنهادی برای نصب پنل‌های خورشیدی چسبنده بر روی یکی از مخازن اسپراگ، شرکتی شناخته شده در صنعت انرژی،  به این شرکت ارائه داد. این شرکت با اعلام مواقفت خود با این پروژه ، به سرعت به نتایج مثبتی رسید. این پنل ها در مقایسه با پنل‎های پیشین بسیار سبک‎تر و انعطاف‎پذیر تر بودند  به طور مستقیم بر روی سطوح تخت چسبانده می‌شدند و همچنین نیاز به سازه و پیچ برای نصب ندشتند.

جی لدوک، مدیر توسعه پایدار در اسپراگ، گفت: " ما پنل‎ها را بر روی یک مخزن ذخیره‌سازی معمولی قرار دادیم تا از سازه‌های موجود برای تولید انرژی و همچنین استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم. با نصب این پنل‎ها در بسیاری  از مخازن می‎توانیم صرفه جویی بیشتری در زمینه انرژی داشته باشیم که این امر باعث صرفه‎جویی سالانه در انرژی نیز خواهد شد".  

اسپراگ  در سال 1870 تأسیس شد و سابقه‌ای طولانی در تغییر شیوه‌های تولید انرژی مشتریانش دارد. اسپراگ برای اولین بار سوخت دیزل با کمترین مقدار گوگرد را در سال 2000 میلادی در شمال‌شرقی عرضه کرد و اولین بازرگان بیودیزل دارای گواهی  BQ9000  در ایالات متحده آمریکا است. پیکتریسیتی که عرضه‌کننده بیش از 20 محصول و مواد مورد نیاز برای حمل و نقل در شمال‌شرقی بود، می‌دانست که اسپراگو یک شریک بزرگ برای کمک به تبلیغ پنل‌های خورشیدی لایه‌نازک است.

کوین مالونی، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی پیکتریسیتی، در رابطه با اسپراگ گفت : " توانایی اسپراگ در پیشبینی و تغییرات بازار دقیقا با چشم‌انداز ما مطابقت دارد. آن‌ها دانش و روابط عمیقی با صنعت دارند و ما در نصب پنل‌های خورشیدی با بالاترین فناوری لایه‌نازک تخصص داریم. ما تمایل داریم تا با همکاری با اسپراگ فرصت‌های خوبی برای پایداری و صرفه‌جویی در هزینه برق در صنعت انرژی ایجاد کنیم".

اسپراگ پس از برآورد عواید در پایانه خود و به درک فرصت برای کمک به گسترش انرژی‌های پایدار در سراسر صنعت، شروع به مذاکره با پیکتریسیتی برای گسترش استفاده از این فناوری نه تنها در مخازن ذخیره خود، بلکه ارائه آن به عنوان راه‌حلی برای سایر اپراتورهای پایانه در سراسر ایالات متحده کرد.

دیوید گلندون، رییس و مدیر اجرایی اسپراگ، گفت: " اسپراگ خوشحال است که مشارکتی متمرکز بر انرژی‌های تجدیدپذیر دارد. پنل‌های خورشیدی انعطاف‌پذیر راهکاری عالی برای افزایش پایداری و همچنین بهره‌برداری از زیرساخت‌های موجود است". وی ادامه داد : " بسیاری از گزینه‌های موجود به صاحبان پایانه این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان از مزایای زیست‌محیطی بهره‌مند شوند. ما از ابتدای مسیر در تطبیق محصولات و خدمات خود با نیازهای انرژی در حال رشد مشتریان موفق بودیم".

اسپراگ و پیکتریسیتی با استفاده از دانش عمیق صنعت و تجربه نصب پنل‌ها روی انواع سطوح تخت صاحبان پایانه را به خوبی در انتخاب مکان‌هایی برای نصب پنل‌های لایه‌نازک انعطاف‌پذیر برای رسیدن به بیشترین بازدهی راهنمایی می‌کنند.