همکاری برای تأمین تجهیزات حفاظت شخصی گرافنی

شرکت فرست گرافن به منظور تأمین مواد لازم برای تولید تجهیزات حفاظت شخصی یک قرارداد دو ساله را با شرکت پلنرتک به امضا رساند.
 تجهیزات حفاظت شخصی

شرکت فرست گرافن (First Graphene) یک قرارداد تأمین دو ساله را با شرکت پلنرتک (planarTECH) برای تهیه مواد لازم برای تولید تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) ثبت کرد.

این شرکت‌ها گزارش دادند که الزامات فاز اول تست‌های اولیه محقق شده‌است. در حال حاضر پلنرتک، مواد تولید شده توسط فرست گرافن را در ساخت ماسک‌های محافظ به کار می‌برد. گفته می‌شود ماسک‌های صورت شرکت پلنرتک، برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی از یک پوشش گرافنی اختصاصی استفاده می‌کند.

هر دو شرکت انتظار دارند در ماه‌های آتی همکاری بیشتری داشته باشند تا طیف وسیعی از محصولات تجهیزات حفاظت شخصی را که فناوری جدید گرافن در طراحی آن‌ها گنجانده شده است را ارائه دهند.

گرافن دارای خواص ضد استاتیکی و مقاوم در برابر باکتری است که این ماده را به ماده‌ای ایده‌آل برای استفاده در تجهیزات حفاظت شخصی تبدیل می‌کند.

کریگ مک‌گاچین، مدیر عامل شرکت فرست گرافن، می‌گوید که توافق‌نامه جدید در آغاز راه است. او گفت: «پلنرتک خیلی سریع برای آزمایش و تجاری‌سازی محصولات جدید ماسک صورت گرافنی حرکت کرده است و ما خوشحالیم که از رشد این محصول حمایت می‌کنیم.» وی افزود: «فرصت‌های بیشتری در توسعه سایر تجهیزات حفاظت شخصی پلنرتک وجود دارد.»

اگرچه دوره اولیه قرارداد به مدت ۲۴ ماه است، چنانچه پلنرتک همچنان از محصول فرست گرافن راضی باشد این قرارداد می‌تواند تا ۴۸ ماه آینده تمدید شود.

انتظار می‌رود فرست گرافن هر سال، حدود یک تن محصول PureGRAPH10 خود را تأمین نماید. این معامله برای کل جهان به جز تایلند (که در آن پلنرتک دارای حق انحصاری نسبت محصول است) غیر انحصاری است.

هر زمان که یکی از طرفین تعهدات خود را نقض کند، شرکت دیگر می‌تواند به این توافق، خاتمه دهد.

ری گیبز، مدیرعامل شرکت پلنرتک، گفت: «این شرکت اکنون تحت تأثیر همکاری با فرست گرافن قرار گرفته است.» وی ادامه داد: «ما به یک تأمین‌کننده قوی گرافن نیاز داشتیم تا تقاضای شناخته‌شده بازار را برآورده سازیم. ما تحت تأثیر سرعت پاسخگویی، کیفیت بالا و محصول یکدست و سازگار فرست گرافن (که در تأمین فوری این محصول مورد نیاز در سراسر جهان حیاتی است) قرار گرفته‌ایم.»