عرضه هایپرکار جدیدی با سوخت هیدروژنی

شرکت ویریتک قصد دارد هایپرکار جدیدی با سوخت هیدروژنی عرضه کند که در آن از «مخازن تحت فشار هیدروژن تقویت‌شده با گرافن» استفاده شده است.
عرضه هایپرکار جدیدی با سوخت هیدروژنی

یک شرکت مهندسی انگلیسی، به نام ویریتک (Viritech)، در حال کار بر روی یک هایپرکار (hypercar) بلند پروازانه است که برای تأمین انرژی خود از هیدروژن استفاده می‌کند. این خودرو، اپریکال (Apricale) نام گرفته است و در درجه اول به عنوان یک ویترین فنی برای فناوری پیل سوختی شرکت طراحی شده‌است و هدف آن نشان دادن مزایای وسایل نقلیه هیدروژنی نسبت به سیستم‌های انتقال قدرت الکتریکی است. این هایپرکار در تعداد محدود و به مبلغ ۱.۵ میلیون پوند (حدود ۲ میلیون دلار) فروخته خواهد شد.

به منظور کاهش وزن سخت‌افزار اپریکال، از مخازن تحت فشار هیدروژن تقویت‌شده با گرافن استفاده شده است. گفته می‌شود مخازن ذخیره‌سازی هیدروژن برای کاهش وزن و هزینه، بخشی از ساختار شاسی را تشکیل می‌دهند. ویریتک اعلام نکرده است که چه زمانی اپریکال برای تولید آماده خواهد بود، اما این شرکت قصد دارد فناوری سلول سوختی هیدروژنی خود را برای استفاده در خودروهای سواری، وسایل نقلیه سنگین، قایق‌ها و حتی هواپیما به شرکت‌ها عرضه کند.

 فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

نانومحصول ایرانی؛ فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

شرکت آزاد فیلتر، موفق به تولید فیلتر حاوی نانوالیاف جهت بهبود راندمان فیلتراسیون شده است. این نوع فیلترها در خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی استفاده می‌شود.