فرصت تجاری‌سازی محصولات نوآورانه صنعت چسب

شرکت میلان چسب، با همکاری شبکه تبادل فناوری، چالش نوآوری با موضوع «طرح‌های نوآورانه صنعت چسب» را برگزار می‌کند.
فرصت تجاری‌سازی محصولات نوآورانه صنعت چسب

چسب یا همان ماده غیرفلزی اتصال دهنده اجسام و قطعات سال‌هاست در صنعت جایگاه ویژه‌ای دارد. امروزه پیشرفت‌های صنعتی و تغییر نیازهای آن سبب شده تا چسب‌ها با خواص جدیدی ساخته و توسعه داده شوند که امکان استفاده در شرایط کاربری و دمایی مختلف را داشته باشند. به‌عنوان مثال با استفاده از افزودنی‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد و یا تغییر فرمولاسیون شیمیایی انواع چسب‌ها می‌توان خواص مختلف ماتریس پلیمری را تقویت کرد.

حال با توجه به روند رو به رشد صنعت چسب در دنیا و پیشرفت‌های چشمگیر آن، برنامه چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با همکاری شرکت میلان چسب چالشی را در این راستا برگزار می‌نماید که این چالش فراخوانی برای ارائه ایده و محصول‌های فناورانه مرتبط با صنعت چسب توسط شرکت‌های فناور، گروه‌های پژوهشی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان است تا با حمایت‌های مختلف بتوانند طرح‌های خود را به بازار عرضه نمایند.

از تمامی علاقمندان اعم از شرکت‌های فناور، دانشجویان، پژوهشگران و... دعوت می‌شود برای رفع مساله مطرح شده در این فراخوان شرکت نمایند. بنابر اعلام دبیرخانه چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن)، شرکت‌کنندگان تا تاریخ 15 مردادماه 1400 فرصت دارند طرح مفهومی اولیه خود را به دبیرخانه چالش ارسال کنند. پس از اتمام مهلت دریافت طرح‌ها و غربال اولیه آن‌ها، داوری طرح‌ها انجام خواهد شد و سرانجام طرح‌های برگزیده به مرحله دوم راه خواهند یافت.

برگزیدگان مرحله نخست، فرصت خواهند داشت تا ضمن تکمیل مستندات فنی و اقتصادی، نمونه‌ای آزمایشگاهی از طرح خود را مطابق با ملاحظات فنی چالش بسازند. در این مرحله شرکت‌کنندگان به‌صورت گام‌به‌گام، پیشرفت طرح خود را گزارش می‌دهند و بر اساس آن از حمایت، شامل مشاوره جهت تکمیل طرح‌ها، اعطای گرنت نقدی توسعه محصول، اعطای گرنت آزمایشگاهی، امکان تهیه طرح اقتصادی برای طرح‌های برتر و امکان همکاری شرکت فنکام در تجاری‌سازی محصول بهره‌مند می‌شوند.

برای تیم اول 20 میلیون تومان، تیم دوم 15 میلیون تومان، تیم سوم 10 میلیون تومان، تیم چهارم و پنجم هر کدام 5 میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات چالش (نحوه ثبت‌نام، شرایط ارسال راه‌حل، جوایز و…) می‌توانند به نشانی http://innoten.ir/ مراجعه کنند.

 

درباره شرکت متقاضی

شرکت دانش‌بنیان تجارت بین‌المللی میلان چسب (MCI) توسط جمعی از متخصصین باهدف تولید محصولات باکیفیت با تکیه بر دانش روز، توان تولید بومی و تجربه سال‌ها فعالیت در حوزه چسب، رزین و پلیمر تأسیس شده است. فضای تولید شرکت در زمینی به مساحت 5000 متر مربع در سال 1398 در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان احداث و در حال حاضر با دارا بودن تجهیزات وماشین‌آلات به‌روز درخط تولید و نیز آزمایشگاه تخصصی فیزیکی و مکانیکی چسب و لاستیک یکی از مجهزترین کارخانه‌های منطقه به‌حساب می‌آید. در حال حاضر امکانات تولید انواع کامپاندهای لاستیکی، چسب‌های حساس به فشار (PSA) در اشکال مختلف (توده‌ای، فیلم و کوت شده بر روی بسترهای مختلف) چسب‌های صنعتی ومهندسی وعایق‌های صوتی درب خودرو در این شرکت فراهم است.
 

منبع مطلب
فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...