باتری‌های بهتر با استفاده از نانولوله‌ها

یک استارتاپ استرالیایی اطمینان دارد نانولوله‌ها، باتری‌های بهتری به ارمغان می‌آورد.
باتری‌های بهتر با استفاده از نانولوله‌ها

یک استارتاپ استرالیایی فناوری باتری را توسعه داده‌است که ممکن است کاربردهای مختلفی از تلفن‌های هوشمند گرفته تا سپرهای تابشی فضاپیما داشته باشد.

شرکت Li-S Energy به منظور افزایش چگالی انرژی و افزایش استقامت بسیار بیشتر از باتری‌های لیتیوم-یون معمولی، از نانولوله‌های نیترید بور (BNNT) را در باتری‌های لیتیوم-گوگرد استفاده کرده است. این در حالی است شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا فناوری باتری را ارتقا داده و پیشرفتی را تجربه کنند که باعث کاهش شدید قیمت‌ها در دهه گذشته شده است و باتری‌ها را به جایگزینی مناسب در بخش‌هایی از جمله حمل و نقل و ذخیره انرژی تبدیل کرده است.

لی از فینیار، مدیر اجرایی شرکت مستقر در بریزبن گفت: «این شرکت به دنبال رقابت کردن نیست، بلکه مایل به مشارکت با تولیدکنندگان بزرگ باتری و مجهزسازی خطوط تولید موجود برای سرعت بخشیدن به تولید است.»

به گفته فینیار، محافظت در برابر اشعه، که برای شرکت‌هایی از جمله SpaceX تسلا ضروری است، یکی دیگر از کاربردهای احتمالی این فناوری است. گروه PPK، یکی از سهامداران اصلی Li-S Energy، از فناوری BNNT برای همه چیز از جمله کاهش وزن شیشه مقاوم در برابر گلوله و ارتقای آلومینیوم استفاده می‌کند تا بتواند آلومینیوم سبک‌تر و قوی‌تری را برای کاربردهای فضایی و هوانوردی ارائه دهد.»