توسعه کاربردهای کامپوزیت برای اکتشافات فضایی

تیم آی‎سی‎تی، از فناوری گرافن شرکت‎ اِی‎اِم‎جی برای تولید مخازن تحت فشار کرایوژنیک در ماموریت‌های پرواز فضایی ناسا استفاده می‎کند.

شرکت‎ اِی‎اِم‎جی (AGM; Applied Graphene Materials) و تیم ‎آی‎سی‎تی‎ (ICT; Infinite Composites Technologies) طراح، توسعه دهنده و تولید کننده مخازن تحت فشار کامپوزیتی، در کنار هم فناوری مواد کامپوزیتی مناسب برای کاربردهای خاص فضایی را توسعه می‎دهند. آی‎سی‎تی با موفقیت فناوری گرافن اِی‎اِم‎جی را با دو سیستم رزین برای مخازن تحت فشار کرایوژنیک که برای استفاده در ماموریت‌های پرواز فضایی ناسا شامل موادی که در آزمایش‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی (MISSE)، آرتمیس و دروازه قمری (Lunar Gateway) مورد استفاده قرار می‌گیرند، ترکیب کرده‌است. این دستاورد به دنبال توسعه گسترده محصول و یک برنامه آزمایش خیلی دقیق به عنوان بخشی از یک رابطه طولانی‌مدت بین اِی‎اِم‎جی و آی‎سی‎تی است. موضوع اخیر جایزه معتبر SBIR ناسا، موجب شد تا گروه ‎آی‎سی‎تی بر توسعه مستمر سیستم‌های مخازن تحت فشار کرایوژنیک برای کاربردهای فضایی متمرکز شود.

افزودن فناوری گرافن اِی‎اِم‎جی کمک کرده‌است تا مخزن، اولین تست بارگیری اکسیژن مایع خود را در دمای 300- درجه فارنهایت تحت فشاری تا ۶۰۰ psi  انجام دهد. تجزیه و تحلیل ساختار کامپوزیت با استفاده از تکنیک‌های میکروسکوپ الکترونی روبشی نشان داد که افزودن فناوری گرافن اِی‎اِم‎جی باعث حذف تقریبا همه ریز شکستگی‎ها در نمونه‌های رزین پس از قرارگرفتن در معرض محیط شدید کرایوژنیک در مقایسه با نمونه‌های تحت کنترل شده‌است.

 

این نتایج یک‌بار دیگر توانایی فناوری اِی‎اِم‎جی را در مدیریت موثر چقرمگی شکست و استحکام ساختارهای کامپوزیتی برای دوام طولانی مدت نشان می‌دهد.

مت ویلارئال، بنیانگذار و مدیر عامل آی‎سی‎تی، اظهار داشت: "ما خوشبخت هستیم که از شرکتی بزرگ مانند اِی‎اِم‎جی به عنوان بخشی از زنجیره تامین آی‎سی‎تی برای مواد نوآورانه گرافن برخوردار هستیم. از آنجا که عملکرد برای بازاری که ما در آن فعالیت می‌کنیم بسیار مهم است، مواد گرافن دیسپرس‎شده سفارشی که در دو سیستم رزین ما تلفیق شده‌اند سهولت استفاده را فراهم می‌کنند و به نوبه خود کیفیت و ساختارهای تکرارپذیر را تضمین می‌کنند."

آدریان پاتس، مدیر عامل اِی‎اِم‎جی، گفت: "از موفقیت آی‎سی‎تی در تلفیق فناوری گرافن اِی‎اِم‎جی با پرتقاضاترین کاربردهای کامپوزیت، بسیار خوشحالم. این، نتیجه یک پیمان واقعی برای سال‌های همکاری با تیم آن‌ها برای ارائه پیشرفت‎های برجسته برای کاربردهای خاص و نشان‌دهنده تعهد اِی‎اِم‎جی به توسعه قدرتمند محصول و تلفیق محصول متناسب با سیستم‌های مشتری است.

اِی‎اِم‎جی مفتخر است که با تیم آی‎سی‎تی در تلاش برای توسعه پشتیبانی از آینده پرواز فضایی و حمل و نقل پایدار همکاری می‌کند. در کاربردهایی مانند این، که عدم شکست کامپوزیت و استحکام آن بسیار اهمیت دارد، خوشحال‎کننده است که گرافن دیسپرس‎شده ما عملکرد مواد کامپوزیتی را بهبود می‎یخشد. ما به تیم آی‎سی‎تی تبریک می‌گوییم و مشتاقانه منتظر کمک برای موفقیت‌های بیشتر هستیم."

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.