جایگزینی مس با یک کامپوزیت گرافن-آلومینیوم نوآورانه

شرکت تیروپاتی گرافیت، کامپوزیت گرافن-آلومینیوم نوآورانه‌ای را توسعه داده است که گفته می‌شود این قابلیت را دارد تا جایگزین مس شود.
جایگزینی مس با یک کامپوزیت گرافن-آلومینیوم نوآورانه

تیروپاتی گرافیت (Tirupati Graphite) اعلام کرد که مرکز تحقیقاتی آن، یک کامپوزیت گرافن-آلومینیوم (Al-Gr) را توسعه داده‌است که گفته می‌شود ویژگی‌های رسانایی و مقاومت بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد و می‌تواند به عنوان جایگزینی برای مس به کار رود. این تولیدکننده متخصص در زمینه گرافیت و گرافن، گفت که این شرکت با کاربران نهایی بالقوه از جمله یکی از شرکت‌های FTSE 100 برای استفاده از پتانسیل این کامپوزیت برای جایگزینی مس در سیستم‌های حرارتی، نیروگاهی و پیشرانه همکاری می‌کند، که مزایای زیست‌محیطی قابل‌توجهی را به دلیل کاهش وزن فراهم می‌کند.

شیشیر پوددار، مدیر ارشد اجرایی، گفت: «ما خوشحالیم که این موفقیت توجه چندین شرکت بزرگ جهانی، از جمله یک گروه مهندسی برجسته FTSE 100 در جهان را به خود جلب کرده است، اکنون ما با آنها در حال کار برای توسعه بیشتر کامپوزیت Al-Gr و بررسی فرصت‌های تجاری هستیم.» وی افزود: «ما معتقدیم که این ماده دارای پتانسیل تحول‌آفرینی است و می‌تواند همزمان با تکامل، نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته باشد.»

او گفت کامپوزیت گرافن-آلومینیوم ویژگی‌های کلیدی آلومینیوم از جمله وزن سبک آن را حفظ می‌کند، در حالی که افزودن گرافن باعث افزایش رسانایی حرارتی، رسانایی الکتریکی و بهبود خواص مکانیکی می‌شود؛ ویژگی‌هایی که به طور کلی موجب می‌شود مس به عنوان ماده ارجح در کاربردهای رسانایی حرارتی و الکتریکی شناخته شود.

این کامپوزیت رسانایی حرارتی عالی و بیش از ۹۵ درصد رسانایی الکتریکی مس تا به امروز را نشان داد. این شرکت اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند با بهینه‌سازی بیشتر مواد بتواند این میزان را افزایش دهد. لازم به ذکر است که فرآیند تولید اختصاصی که توسط تیروپاتی توسعه داده شده، به صورت تجاری مقیاس‌پذیر است. این شرکت با کاربران نهایی صنعتی مختلف در حال همکاری است تا مرحله بعدی تست محصول، کارآزمایی توسعه، افزایش مقیاس و مشارکت متمرکز بر تجاری‌سازی را انجام دهد. این شرکت چند کیلوگرم از این کامپوزیت را برای کاربرد گسترده و آزمایش‌های خاص محصول و همچنین مطالعات دقیق برای افزایش مقیاس، فرآیندهای تولید محصول نهایی مانند قالب‌گیری، اکستروژن، سیم‌کشی و پوشش‌دهی پلیمر برای سیم‌ها و کابل‌ها، تولید خواهد کرد. علاوه بر این، بهینه‌سازی بیشتر و همچنین کار بر روی آلیاژ کامپوزیت با سایر مواد افزودنی فلزی، برای بهبود خصوصیات مربوط به مصارف خاص برای کاربردهای پیشرفته در مواد ساختاری برای تحرک فضا، هوافضا و خشکی و دریا انجام خواهد شد.

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.