Goodyear یک شرکت چندملیتی و مطرح جهان در صنعت تایر و لاستیک است که در سال 1898 توسط فرانک سیبرلینگ (Frank Seiberling) در آکرون اوهایو تاسیس شد. این شرکت لاستیکهای خودرو، موتورسیکلت، اتومبیلهای مسابقه، هواپیما، تجهیزات و ماشینالات کشاورزی را تولید میکند. این شرکت در کنار شرکتهای بریجستون (ژاپن)، میشلن (فرانسه) و کونتیننتالآگ (آلمان) جزء چهار شرکت برتر تولیدکننده تایر در دنیا است.
صنعت تایر یک صنعت جهانی و به شدت رقابتی است که هر یک از بازیگران آن برای موفقیت خود نیازمند ارتقاء کیفیت محصولات خود و خلق نوآوری هستند. با این حال با توجه به زنجیره تامین صنعت تایر بنابراین موفقیت تولیدکنندگان تایر در خلق نوآوری و ارائه محصولات با کیفیت به توانمندی و اقدامات شرکتهای حاضر در زنجیره تامین آنها وابسته است. از این رو موفقیت تولیدکنندگان تایر به توانایی آنها بریا هدایت نوآوری در هر یک از بخشهای زنجیره ارزش آنها وابسته است.
گستردگی زنجیره ارزش صنعت تایر همچنین باعث شدهاست که هر توسعه و پیشرفتی در این صنعت از جمله افزایش طول عمر تایر، افزایش مقاومت، طراحی بهتر و... با مجموعهای از چالشهای فنی روبرو شود که غلبه بر آنها زمینه توسعه و خلق نوآوری جدید را فراهم میکند. به عنوان مثال در توسعه فرمولاسیون پلیمری و شیمیایی پیشرفته که امکان ارائه ویژگیهای فیزیکی خاصی را فراهم میکند، نیاز است که به چالش مربوط به طراحی فرایندهای پیچیده برای استفاده از مستربچهای جدید توجه شود. به عبارت بهتر زمانی که فرمولاسیون جدید ارائه میشود باید فرایند تولیدی متناسب با آن تغییر یابد.
از این رو با توجه به شرایط خاص صنعت تولید تایر، شرکتهای تولیدکننده تایر به منظور تکمیل منابع فنی نیرومند خود به دنبال ارتباط با تامینکنندگان راهبردی و همکاری با آنها برای فشار وارد کردن بر مرزهای پیشرفت هستند. در حالی که اشتراک اطلاعات با تامینکنندگان کلیدی، موضوع جدیدی نیست، اما این احساس رو به رشد وجود دارد که موثرترین راه برای رفع چالشهای فنی پیچیده، تشویق فعالانه نوآوری مشارکتی در داخل زنجیره تامین است. این دقیقا همان ایدهای است که در شرکت تایرسازی Goodyear اجرا شده است. در واقع شرکت Goodyear به دنبال ایجاد ارتباط با شرکتهای تامینکننده خود و استفاده از دانش فنی و تخصص آنها بود و در این مسیر سعی داشت که کانالی را که به ایجاد ارتباط کمک میکند طراحی کند.
انگیزه این اقدام از جامعه فنی و خریداران Goodyear آمده است. آنها به دنبال این موضوع بودند که روابط با تامینکننده از روابط سنتی که صرفاً متمرکز بر هزینه است به روابط مبتنی بر ارزش در راستای خلق نوآوریهای مشترک تغییر یابد. هدف ویژه آنها ایجاد کانال جدیدی بود که از طریق آن شرکت Goodyear و تامینکنندگانش نه تنها بر تلاش مشترک برای رفع مشکلات خاص تمرکز کنند بلکه اطلاعاتشان در مورد پیشرفت در مستربچها، مواد یا فرآیندهایی را که مزیت رقابتی ایجاد میکند را به اشتراک بگذارند.
در همین راستا Goodyear با کمک یک شرکت تخصصی در زمینه برگزاری رویدادهای بههمرسانی، اولین رویداد نوآوری خود را با حضور 32 تامینکننده راهبردی خود را برگزار کرد و در آن 17 چالش فنی مطرح شدند. با توجه به پیچیدگی موضوعات مطرح شده، تامینکنندگان شرکتکننده در رویداد، تیمهای خاصی از متخصصان را برای بررسی و جمعآوری پاسخها به هر چالش فنی را تشکیل دادند. در نهایت بعد از گذشت 6 هفته، در مجموع 195 پاسخ و راهحل برای Goodyear ارسال شدند که البته به دلیل مسائل رقابتی همه راهحلها به صورت محرمانه در اختیار مسئولان شرکت Goodyear قرار گرفتند. مسئولان Goodyear پس از دریافت پاسخها، با کمک متخصصان علم مواد و کامپاند شرکت در مراکز نواوری خود در آکرون و لوکزامبورگ، پانل را تشکیل دادند و ایدهها را در اختیار آنها قرار دهند. در ادامه اعضای پانل نیز ابتدا ایدههای را بهصورت نظاممند طبقهبندی کرده و سپس با استفاده از ابزارهای رتبهبندی آنها را ارزیابی و رتبهبندی کردند.