عرضه تایرهای دوچرخه‌ گودیر با فناوری گرافن

شرکت گودیر (Goodyear) یکی از تولیدکنندگان برجسته لاستیک و تایر، دو مدل تایر دوچرخه فوق‌العاده سبک و با کارایی بالا را با استفاده از فناوری گرافن، به بازار عرضه می‌کند.
عرضه تایرهای دوچرخه‌ گودیر با فناوری گرافن

شرکت گودیر(Goodyear)، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لاستیک و تایر در جهان، از تایرهای دوچرخه جدید تولیدشده با فناوری گرافن، با نام‌های "Eagle F1" و "Eagle F1 سوپراسپرت" رونمایی کرد. Eagle F1 و Eagle F1 سوپراسپرت برای مدل‌هایی با حداکثر پهنای 32 میلی‌متر طراحی‌شده‌اند و فقط ۱۸۰ گرم وزن دارند.

این شرکت که Eagle F1 جدید را با عنوان "تایر جاده‌ای همه‌جانبه با کارایی فوق‌العاده زیاد" به بازار عرضه کرده است، مدعی است مدل Eagle F1 سوپراسپرت، مطابق ورزش‎ سه‌گانه (triathlon sport) تولیدشده است.

طبق گفته گودیر، تایرهای Eagle F1 و Eagle F1 سوپراسپرت به لطف فناوری گرافن، در مقایسه با مدل‌های موجود، چنگ‌زنی(grip)  بهتر و دوام طولانی‌تری بر روی سطوح خشک و مرطوب فراهم می‌کنند. Eagle F1 سوپراسپرت، پنج پهنای مختلف از ۲۳ تا ۳۲ میلی‌متر دارد، درحالی‌که Eagle F1 دارای سه عرض مختلف از ۲۳ تا ۲۸ میلی‌متر است.

گودیر برای تولید تایرهای جدید در کارخانه خود در تایوان سرمایه‌گذاری بسیاری کرده است. این شرکت در مورد فرآیند تولید محصولات خود جزئیات زیادی را به اشتراک نگذاشته است، اما یادآور شد مواد گرافنی مورداستفاده در تایرها تأثیر بسیار خوبی بر وزن و عملکرد تایرها داشته است.

گرافن که انتظار می‌رود در آینده نزدیک، نقشی اساسی در تولید دستگاه‌های مبتنی بر فناوری داشته باشد؛ ۳۰۰ برابر قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر از فولاد است. گودیر قصد دارد فعالیت خود را در زمینه گرافن افزایش دهد. این شرکت اعلام کرد نسل جدید تایرهای Eagle F1 و Eagle F1 سوپراسپرت از ماه فوریه با شروع قیمت 45 یورو در قفسه‌ها جای خواهند گرفت.

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.