استفاده از گرافن در لباس ورزشکاران المپیک

شرکت هایدال با موسسه ورزش انگلیس و مرکز چاپ و پوشش ولز برای تولید لباس‌های ورزشکاران در مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو همکاری می‌کند.
استفاده از گرافن در لباس ورزشکاران المپیک

شرکت هایدال (Haydale)، گروه مواد پیشرفته جهانی، اخیراً اعلام کرد پس از انعقاد قرارداد در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۸، اینک با موسسه ورزش انگلیس (EIS; English Institute of Sport) و مرکز چاپ و پوشش ولز (WCPC; Welsh Centre for Printing and Coating) همکاری خواهد کرد تا طیف وسیعی از پوشاک ورزشی با فناوری پیشرفته را برای ورزشکاران نخبه به ارمغان آورد.

شرکت هایدال از اینکه تست نمونه اولیه در جلسات عملکرد زنده با حضور ورزشکاران نخبه با نتایج بسیار موفق از نظر پوشیدنی (wearability) از طریق سیستم‌های پوشش منحصربفرد خود تکمیل شده‌است، خوشحال است.

در کنار شرکای زنجیره تأمین، طیف وسیعی از پوشاک برای استفاده بیشتر در محیط‌های ورزشی ممتاز در مقادیر بالاتر تولید می‌شود و تلاش‌ها بر توسعه الکترونیک انعطاف‌پذیر ومینیاتوری متمرکز است. این محصول موجب افزایش احساس راحتی و همچنین کاهش وزن می‌شود و عملکرد ورزشکار را بهینه می‌سازد.

در حال حاضر شرکت هایدال به تولید پوشاک عملکردی (performance garments) برای طیف وسیعی از ورزش‌های ممتاز جهت آمادگی برای المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد و از تیم‌های المپیک و پارالمپیک بریتانیا برای کسب نوآوری و دستاوردهای عملکردی حمایت می‌کند. همکاری مستمر مرکز چاپ و پوشش ولز با دانشگاه سوانزی باعث شده است تا تحقیقات علمی برجسته‌ای در زمینه راه اندازی این محصول انجام شود.

کیت برادبنت، مدیر عامل هایدال، اظهار داشت: "دیدن نتیجه و ثمره این پروژه همراه با موسسه ورزش انگلیس و مرکز چاپ و پوشش ولز عالی است و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا ورزشکاران نخبه از عملکرد بهبود یافته این لباس‌ها بهره‌مند شوند."