تلویزیون‌های نقطه کوانتومی سامسونگ رقیبی برای OLED های شرکت ال‌جی

شرکت سامسونگ برای ساخت یک کارخانه جدید تولید تلویزیون‌های نقطه کوانتومی میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده است تا با OLED های شرکت ال‌جی رقابت کند.
تلویزیون‌های نقطه کوانتومی سامسونگ

شرکت سامسونگ نتایج درآمدهای خود را بین ماه‌های آوریل و ژوئن منتشر کرد که نشان می‌دهد علی‌رغم شیوع بیماری همه‌گیر و کاهش درآمد، سود عملیاتی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش یافته و به ۶.۸۱ میلیارد دلار رسیده است. هنگامی که افراد بیشتری برای کار و تحصیل در خانه اقدام کردند، مراکز داده، سرورهای بیشتری خریداری کردند که در آن از تراشه‌های حافظه استفاده می‌شود که موجب شد قیمت‌ها افزایش یابد.

این گزارش همچنین به "سود یک طرفه" در تجارت نمایشگر اشاره کرد که تحلیلگران آن را با شرکت اپل (Apple) مرتبط می‌دانند. سامسونگ، صفحات نمایشگر آیفون را برای اپل تأمین می‌کند، حتی اگر محموله از حد انتظار کوچک‌تر باشد (که این اتفاق در اوایل سال جاری در پی گسترش بیماری کووید-19 رخ داد و اپل کارخانه‌ها و فروشگاه‌های خود را تعطیل کرد) پرداخت تضمین می‌شود.

از دیدگاه سامسونگ بقیه سال نیز به طرز شگفت‌آوری مثبت به نظر می‌رسد؛ زیرا عرضه کنسول‌های بازی جدید، فروش تراشه‌های RAM را برای واحدهای پردازش گرافیکی (GPUs) تضمین می‌کند. این شرکت همچنین در حال آماده شدن برای عرضه چندین دستگاه همراه در رویداد unpacked است؛ از جمله گلکسی نوت و گلکسی فولد جدید.

در حالی که ما در مورد برنامه‌های آتی تلفن همراه سامسونگ بسیار شنیده‌ایم، اما این شرکت کم‌تر از فناوری جدید تلویزیون خود صحبت می‌کند. این شرکت برای ساخت یک کارخانه جدید میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده است تا صفحه‌های تلویزیون نقطه کوانتومی را تولید کند که با OLED های شرکت ال‌جی (LG) رقابت کند و تولید LCD را به طور کامل تا پایان سال جاری متوقف می‌کند.

سامسونگ تا پایان سال پاسخگوی تقاضای مشتریان LCD خواهد بود و توسعه محصول براساس فناوری‌های جدید مانند نمایشگرهای نقطه کوانتومی را تسریع خواهد کرد.