نانومحصول ایرانی؛ پارچه اسپان باند آنتی‌باکتریال مناسب برای کاربردهای غیربهداشتی

در نساجی پارچه‌های اسپان‌باند با عنوان منسوجات بی‌بافت شناخته می‌شوند. شرکت «میلاد پرنیا ایرانیان» توانسته است با استفاده از کامل‌ترین خطوط تولید تمام اتوماتیک، اسپان‌باند حاوی نانوذرات تولید نماید.
 پارچه اسپان باند آنتی‌باکتریال مناسب برای کاربردهای غیربهداشتی

منسوجات بی بافت (Nonwoven fabrics) نوعی از پارچه است که الیاف جدا از هم به صورت عنکبوتی یا به صورت مستقیم و موازی و یا به صورت رندم جهت داده و در هم آمیخته می‌شوند و بر روی آن‌ها عملیات اتصال انجام می‌شود. عملیات اتصال الیاف با روش‌هایی مانند سوزن‌زنی (NEEDLING MACHINE)، یا با استفاده از چسب (CHEMICAL BONDING) صورت می‌گیرد.

در حال حاضر پارچه بی بافت 30 درصد از منسوجات جهان را در بر می‌گیرد. یکی از رایج‌ترین گونه این منسوجات نمد است. ماسک‌ها، پادری‌ها، ایزوگام، انواع عایق‌ها و کاغذهای دیواری انواعی از منسوجات بی‌بافت هستند. یکی از انواع پارچه بی‌بافت، اسپان باند است که از جنس پلی‌پروپلین ساخته می‌شود و با نام پارچه یک‌بار مصرف یا بی بافت نیز شناخته می‌شود. این پارچه در ضخامت‌ها و وزن‌های مختلفی ساخته می‌شود. این پارچه کاربردهای فراوانی مانند چای کیسه‌ای، ساک دستی پارچه‌ای، صافی‌های صنعتی و صنایع بسته بندی و کاور دارد.اسپان باند قابلیت بازیافت و سرعت تولید بالایی داشته و معمولاً به  صورت یک تا سه لایه تولید می‌شود. معمولاً اسپان‌های چهار لایه را ssss یا sms می‌نامند. این نوع اسپان باند از نفوذ باکتری و انواع میکروب‌ها جلوگیری می‌کند.

منسوجات تولید شده از اسپان باند، پس از مصرف دور انداخته می‌شوند و با توجه به کاربرد گسترده این منسوجات در مصارف صنعتی، امکان انتقال میکروب‌ها و آلودگی‌ها به خارج از محل مصرف توسط این نوع پارچه وجود دارد. استفاده از نانوذرات در ساختار داخلی اسپان باند منجر به ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال در آن شده و امکان استفاده در کاربردهای صنعتی و کاربردهای روزمره در تماس با میکروب‌ها را فراهم می‌کند.

پارچه اسپان باند آنتی باکتریال واحد صنعتی تولیدی میلاد پرنیا ایرانیان برای کاربردهای غیربهداشتی از جمله کشاورزی، راه و ساختمان، اتومبیل سازی و بسته بندی مناسب است و در پهنای 5 تا 325 سانتی متر تولید می‌شود.

 

درباره شرکت میلادپرنیا ایرانیان

واحد صنعتی تولیدی میلاد پرنیا ایرانیان با نام تجاری سومریا از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را در زمینه اسپان‌باند آغاز کرده است. در این مجموعه چهار دسته محصول صنعتی، آرایشی بهداشتی، غذایی و تجهیزات پزشکی تولید می‌شوند. این مجموعه علاوه بر تولید اسپان‌باند، دارای صنایع تکمیلی شامل دستگاه تولید ساک دستی، دستگاه چاپ روی پارچه و دستگاه لمینت است. مجموعه کارخانجات شرکت میلاد در شهرک صنعتی ایوانکی در 45 کیلومتری تهران، واقع گردیده است. 

خط تولید منسوجات بی‌بافت (با گرماژ اسپان‌باندهای تولیدی از ۱۰ تا ۲۰۰ گرم بر مترمربع و عرض ۵ تا ۳۴۰ سانتی‌متر بنا به سلیقه مشتری در رنگ‌های متنوع)، خط تولید ساک دستی، خط تولید زیرانداز مسافرت، خط تولید زیرانداز بیمار، خط تولید البسه غیراستریل، خط تولید پد جاذب رطوبت، خط تولید منسوج بی بافت دوخته شده توسط التراسونیک، خط تولید لمینیشن و خط تولید چاپ فلکسو، خطوط تولیدی مستقر در این مجموعه است. با راه‌اندازی این خطوط تولید تاکنون برای ۳۰ نفر ایجاد اشتغال شده است. این مجموعه ظرفیت تولید و فروش تا ۴ هزار تن محصول را در سال داراست.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به http://www.miladbibaft.com/ مراجعه نمایید.

منبع مطلب