نانومحصول ایرانی؛ فرش ماشینی آنتی‌باکتریال

شرکت «صنایع نساجی پامچال» از فناوری نانو در تاروپود فرش استفاده کرده است که موجب ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال شده و کاهش چشمگیر تولید و تکثیر عوامل بیماری‌زا را به همراه دارد.
نانومحصول ایرانی؛ فرش ماشینی آنتی‌باکتریال

فرش‌ها در اثر عوامل مختلفی مانند رفت‌وآمد، تماس با رطوبت و یا ریختن موادغذایی، عوامل بیماری‌زا را در خود جای می‌دهند و می‌توانند تهدیدی برای سلامت افراد باشند. این باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها از دلایل اصلی ایجاد بیماری‌ها، عفونت‌ها پوستی و ایجاد بوی بد در فرش هستند. این امر به‌ویژه در مراکز پررفت‌وآمد محسوس‌تر است؛ لذا استفاده از مواد ضدعفونی کننده که منجر به کاهش فعالیت این عوامل نامطلوب می‌شود، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر سلامت و بهداشت منازل و محیط زندگی داشته باشد.

در حال حاضر با استفاده از فناوری نانو برای از بین بردن این باکتری‌ها پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای صورت پذیرفته است. الیاف فرش، پس از بافت، به نانومواد آغشته می‌شود که می‌تواند خاصیت آنتی‌باکتریال در تار و پود فرش ایجاد کند. با این فناوری فرش‌های موجود مخصوصاً در اماکن پر رفت آمد مانند مساجد و مدارس پاکیزه شده و همچنین باعث بهبود پاکیزگی محیط منازل و افزایش سطح سلامت جامعه می‌شود.

شرکت صنایع نساجی پامچال توانسته با استفاده از فناوری نانو در تاروپود فرش، فرش‌های آنتی‌باکتریال تولید کند. از جمله کاربرد فرش‌های آنتی‌باکتریال، استفاده از آن‌ها در مکان‌های عمومی از جمله مدرسه، مساجد و حسینیه‌هاست. همچنین استفاده از این فرش‌ها در اتاق کودکان هم ضروری به نظر می‌رسد. استفاده از این فرش‌ها به دلیل برخورداری از خواص مهمی چون ضد قارچ، ضد بو و ضد حساسیت بودن، برای بیماران و افراد دارای حساسیت‌های پوستی، چشمی و تنفسی بسیار مفید بوده و همچنین به دلیل تماس مستمر کودکان و افراد خانواده با فرش، سطح سلامتی افراد، خانه و خانواده‌ها را به نحو چشمگیری افزایش می‌دهد.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • دارای خاصیت آنتی باکتریال
  • قابلیت بافت در ابعاد مختلف  و بوسیله ماشین‌آلات پیشرفته
  • تولید در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع
  • قیمت مناسب

 

درباره شرکت صنایع نساجی پامچال

فرش پامچال با به‌کارگیری تجربیات فرش دستباف در اوایل دهه ۷۰ با نام تجاری «فرش گلمهر» و با شعار کیفیت، تنوع و نوآوری، فعالیت خود را در زمینه فرش ماشینی و تابلوفرش آغاز کرد و توانست با توجه به سلایق مصرف‌کنندگان محصولات جدیدی از جمله تابلوفرش ماشینی و پشتی ماشینی تولید کند و با ارائه محصول با کیفیت رضایت مصرف‌کنندگان را جلب کند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی فرش ماشینی، این شرکت همزمان با به‌روز کردن ماشین‌آلات تولیدی خود در سال ۱۳۸۱، محصولات جدید را با برند «فرش پامچال» به بازار عرضه کرد.

فرش پامچال طی بیش از دو دهه فعالیت با بهره‌گیری از توان و تجربه قبلی، بهره‌مندی از نیروهای جوان و تحصیل کرده و به‌کارگیری ماشین‌آلات تولیدی مدرن، صنعت جدید و اصالت هنر قدیمی را ترکیب کرده و دست به ابتکارات و نوآوری‌های فراوانی در صنعت فرش ماشینی زده است که تولید فرش آنتی‌باکتریال و ضدبو جدیدترین آن است.

منبع مطلب