نانومحصول ایرانی؛ فیلتر هوای ورودی توربین

شرکت آزاد فیلتر با استفاده از نانوالیاف پلیمری الکتروریسی شده، فیلترهوای ورودی توربین تولید کرده است که می‌تواند گرد و غبار را با راندمان بالایی حذف نماید.
نانومحصول ایرانی؛ فیلتر هوای ورودی توربین

برای محافظت از آسیب به قطعات توربین توسط ذرات گرد و غبار و آلودگی و دیگر ذرات مضر در هوا، فیلتر هوا به کار می‌رود. هدف جذب حداکثری ذرات گرد و غبار موجود در هوا است. نانوالیاف با ضخامت کمتر و سطح ویژه بیشتر از الیاف معمولی دارای کاربردهای زیادی در فیلتراسیون هستند و الکتروریسی یکی از فرآیندهای موردتوجه و مؤثر در تولید نانوالیاف پیوسته از پلیمرهای مصنوعی و طبیعی است.

برای بهبود عملکرد و راندمان فیلتر از الیاف الکتروریسی استفاده می‌شود. این تکنولوژی در عین حال که باعث افزایش راندمان جذب گرد و غبار می‌شود افت فشار زیادی ایجاد نمی‌کند. الیاف الکتروریسی شده دارای قطر کمتر از 100 نانومتر بوده و سطح کاغذ فیلتر را به صورت یکنواخت پوشش می‌دهند.

نانوالیاف به دلیل مساحت سطحی بالا، نسبت طول به عرض زیاد و چگالی پایین موجب حذف مقادیر زیادی از ذرات در حین فرآیند فیلتراسیون می‌شوند و این عملکرد به افزایش بازدهی فرایند فیلتراسیون می‌انجامد. مکانیزم این عمل به این صورت است که لایه نازکی از شبکه نانوالیاف سدی در مقابل ذرات تشکیل می‌دهند درحالی‌که هوا از طریق حجم بزرگی از سوراخ‌های کوچک عبور داده می‌شود. درواقع مساحت سطح بالای نانوالیاف ذرات کوچک‌تر را درحالی‌که هوا از میان حفرات و محیط فیلتر عبور می‌کند، به دام می‌اندازد.

شرکت آزاد فیلتر، در حال تولید صنعتی و عرضهٔ فیلترهای هوای نانوساختار به بازار است. این محصول که به‌طور خاص در فیلتر کردن هوای ورودی توربین کاربرد دارد، از کارایی بالاتری نسبت به فیلترهای رایج برخوردار است.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • هزینهٔ تولید کمتر نسبت به نمونه‌های مشابه
  • افزایش عمر توربین
  • کیفیت بهتر فرآیند فیلتراسیون
  • امکان تولید محصول متناسب با اقلیم کشور

درباره «شرکت آزاد فیلتر»

شرکت آزاد فیلتر از سال 1374 به طور رسمی ثبت و در زمینه تولید انواع فیلترهای صنعتی فعالیت دارد. محصولات این شرکت با توجه به نیاز صنایع مختلف در زمینه فیلتراسیون صنعتی، شامل انواع فیلتر و یونیت‌های فیلتراسیون سیالات مختلف از قبیل هوا، آب، روغن، سوخت، گلایکول، آمین، گاز و غیره است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به http://www.azadfilter.ir/ مراجعه نمائید.

منبع مطلب