حمایت از طرح‌های پژوهشی با هدف تجاری‌سازی

مدیرعامل شرکت گاز فارس تاکید کرد که اولویت‌بندی طرح‌های پژوهشی بر اساس تولید محصولات عرضه محور، بومی‌سازی فناوری‌های صنعت گاز و تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی است.
حمایت از طرح‌های پژوهشی با هدف تجاری‌سازی

غلامعباس حسینی با تبریک هفته پژوهش، به خبرنگاران گفت: محصول محوری، نوآوری، صرفه اقتصادی و مرتبط بودن موضوع پژوهش‌ها با نیازهای شرکت گاز از جمله مواردی است که در حمایت از پروژه‌های پژوهشی، ملاک سنجش قرار می‌گیرد. چنانچه پروژه‌های پژوهشی دارای این مولفه‌ها باشند حمایت مالی و معنوی از آنها انجام خواهد شد و محدودیتی در تعداد پروژه‌های مورد حمایت وجود ندارد. او افزود: تولید نانوفیلتر با هدف بهبود راندمان فیلتراسیون ذرات جامد از گاز طبیعی، طراحی و ساخت دستگاه نشت‌یاب گاز، تولید نمونه تجاری کنتور ارتقایافته، ساخت دستگاه آزمون غیرمخرب سرجوش غیرپلی‌اتیلنی، بومی‌سازی دستگاه نشت‌یاب لیزری گاز، طراحی دستگاه هشداردهنده تاسیسات زیرزمینی قابل نصب بر ماشین‌های سنگین حفاری و تولید انواع رگولاتورهای گاز صنعتی و خانگی از جمله طرح‌های پژوهشی محصول محور شرکت گاز فارس است که با همکاری متخصصان و فناوران در حال اجراست.

منبع مطلب
 آند الکترولیز آب دریا

نانومحصول ایرانی؛ آند الکترولیز آب دریا

شرکت «آتیه پردازان ظهور شریف» آند با پوشش نانوساختار مخلوط اکسیدهای فلزی با کاربری الکترولیز آب دریا تولید کرده است. از این سامانه برای گندزدایی آب برج‌های خنک‌کننده پتروشیمی نیز استفاده می‌شود.