حضور فعال شرکت‌های سازنده تجهیزات نانویی در هفتمین دوره نمایشگاه ایران ساخت

هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با حضور بیش از ۳۵۰ شرکت از ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۸ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. در این دوره بیش از ۳۶ شرکت سازنده تجهیزات مرتبط با حوزه فناوری نانو آخرین دستاوردهای خود را عرضه کردند.
حضور فعال شرکت‌های سازنده تجهیزات نانویی در هفتمین دوره نمایشگاه ایران ساخت

هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت هم‌زمان با بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار، از ۲۶ آذر ماه به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌الملی تهران، سالن‌های میلاد (۳۱)، خلیج فارس (۴۴)، ۴۰ و ۴۱ برگزار شد. در این دوره بیش از ۳۵۰ شرکت، با عرضه بیش از ۹۰۰۰ محصول دانش بنیان در حوزه‌ی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، آخرین دستاوردها و محصولات خود را در معرض دید خریداران و بازدید‌کنندگان قرار دادند. مطابق با دوره‌های قبل نمایشگاه در ۱۳ بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی و خدمات کالیبراسیون برگزار شد و محصولات ارائه شده در نمایشگاه با توجه به سطح ذاتی فناوری و میزان بومی سازی در ۴ سطح دسته بندی و از یارانه حمایتی ۰ تا ۵۰ درصد بهره‌مند شدند.

در نمایشگاه ایران ساخت دوره هفتم، از مجموع ۵۳ شرکت سازنده تجهیزات که تا کنون موفق به اخذ «گواهی ارتباط با نانو» برای تجهیزات تولیدی خود شده‌اند، ۳۶ شرکت آخرین دستاوردهای خود را در حوزه تجهیزات آنالیز و مشخصه یابی، و تجهیزات تولید ارائه کردند. از مجموع ۳۶ شرکت سازنده تجهیزات نانویی، به صورت تخصصی ۱۴ شرکت در حوزه تجهیزات آنالیزی، ۱۹ شرکت در حوزه تجهیزات تولید و ۳ شرکت فعال در هر دو حوزه، بیش از ۱۴۰ مدل تجهیز دارای «گواهی ارتباط با نانو» را در نمایشگاه عرضه کردند.

 

 

در حوزه تجهیزات آنالیزی شرکت‌های: نانو سیستم پارس، تکفام سازان طیف نور، پویش تدبیر کرانه، طیف آزمون اسپادانا، تاف فناور پارس، طیف گستر فراز، دانش پژوه کاشان، نانو مبنا ایرانیان، فناوری خلأ کهربا، نانو پژوهان راگا، توسعه حسگرسازان آسیا، شریف سولار، تجهیزات سازان پیشتاز، فناوری ازدیاد برداشت فارس، نانومهندسی سطح ژیکان، نوری پارسه و پرتو نگار پرشیا بیش از ۴۰ مدل تجهیز دارای «گواهی ارتباط با نانو» را در زمینه مختلف آنالیز و مشخصه یابی از قبیل طیف سنجی، جداسازی و کروماتوگرافی، پروفایلومتری و مشخصه یابی سطح، تصویر برداری و ... ارائه کردند.

 

 

در زمینه تجهیزات تولید در مجموع بیش از ۱۰۰ مدل تجهیز دارای «گواهی ارتباط با نانو» در معرض دید خریداران و بازدیدکنندگان قرار گرفت. از نکات قابل توجه در خصوص تجهیزات ارائه شده در این بخش می‌توان به حضور فعال شرکت‌های سازنده در حوزه‌های نانوپوشش، التراسونیک، الکتروریسی و کرایوژنیک اشاره کرد که سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دادند. شرکت‌های حاضر در پلتفرم‌های فناوری ذکر شده عبارتند از: خلأ پوشان فلز، پوشش‌های نانوساختار، یارنیکان صالح و سامانه تجهیز دانش در حوزه نانوپوشش، توسعه فناوری مافوق صوت، بهین تأمین اهورا و فناوری ایرانیان پژوهش نصیر (فاپن) در حوزه التراسونیک، فناوران نانومقیاس، فناوری نانوساختار آسیا و نانو آزما در حوزه الکتروریسی، تجهیزات سازان پیشتاز و صنعت پرداز دنا در حوزه کرایوژنیک.

 

 

در سایر پلتفرم‌های فناوری از قبیل لایه نشانی، خردایش، لیتوگرافی، پلاسمای سرد، الکترونیک چاپی و ... می‌توان به حضور شرکت‌های امین آسیا فناور پارس، توسعه فناوری ریز مقیاس آژینه، رشد نانو فناوران، دانش پویان ساتیا، پلاسما فناور امین، رویال توسعه پایدار، کاوش یاران فن پویا و بسافن آوران نصیر اشاره کرد.

منبع مطلب