همکاری برای تجاری‌سازی سلول‌رسانی نانوذرات بیونیک

شرکت «ابکم» و شرکت «سُماسِرو» برای تجاری‌سازی پتانسیل سلول‌رسانی نانوذرات "بیونیک" مبتنی بر پلیمر همکاری می‌کنند.
نانوذرات بیونیک

شرکت ابکم (Abcam) مبتکر جهانی در معرف‌ها و ابزار دانش زندگی و شرکت سُماسِرو (SomaServe) فعال در زمینه خدمات داروسازی و تجارت معرف‌های تخصصی با بهره‌گیری از فناوری PolyNautâ، همکاری خود را برای تجاری‌سازی پتانسیل سلول‌رسانی نانوذرات "بیونیک" مبتنی بر پلیمر اعلام کردند که می‌تواند طیف وسیعی از محموله‌ها را مستقیماً به سلول‌های زنده منتقل نماید.

دکتر فران کرافورد، مدیر عامل سُماسِرو اظهار داشت: "اعتبار و شهرت ابکم به عنوان یک مبتکر در زمینه معرف‌های بیولوژیکی و زیرساخت‌های اختصاصی تجاری‌سازی جهانی، همراه با رویکرد مشارکتی شفاف و دانشگاهی، آن‌ها را به انتخابی برتر به عنوان شریک توسعه و تجاری‌سازی ما برای پلتفرم فناوری PolyNauta تبدیل کرد. ما از همکاری با هم برای استفاده از پتانسیل پلت‌فرم تحویل مبتکرانه ما برای به حداکثر رساندن تحقیقات و کاربردهای تشخیصی، هیجان‌زده هستیم."

دکتر چری والکر، مدیر ارشد توسعه شرکت ابکم، افزود: "سرمایه‌گذاری در ایده‌های نوآورانه و پلت‌فرم‌های فناوری و حمایت از آن‌ها از طریق تجاری‌سازی جهانی، عنصری کلیدی در استراتژی رشد ماست. تخصص و همکاری صنعت ما در مراکز اصلی فناوری در سراسر جهان، شرکای ما را قادر می‌سازد تا به سرعت نوآوری‌های خود را به دست جامعه تحقیقاتی جهانی برسانند. هدف ما، مشارکت، سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی فناوری‌های اولیه‌ای است که نویدبخش بهبود و تسریع تحقیقات هستند. که در نهایت منجر به پیشرفت درک زیست‌شناسی و علت بیماری می‌شود و درمان‌های جدید را ممکن می‌سازد و پیامدهای بهداشتی را بهبود می‌بخشد."

این همکاری در ابتدا بر توسعه و تجاری‌سازی جهانی مجموعه‌ای از رنگ‌های CelLuminate تمرکز خواهد کرد که به طور خاص ایجاد می‌شود و تصویربرداری از سلول زنده را با کاربردی و قابل زیست نگه داشتن سلول‌ها تا ۱۴ روز، متحول می‌نماید. این کاهش شدید در سمیت به کاربران این امکان را می‌دهد که سلول‌های خود را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا به بینش‌های عمیق‌تری دست یابند.

این تیم فراتر از بهبود و تقویت تصویربرداری از سلول‌های زنده، با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا گزینه‌های تحویل و سنجش پلت‌فرم، از جمله بهینه‌سازی پتانسیل آن در ترکیب با آنتی‌بادی و دیگر فناوری‌ها را توسعه دهند. علاوه بر مشارکت تجاری، ابکم در seed round سُماسِرو سرمایه‌گذاری کرده‌است تا به تسریع توسعه یک پلت‌فرم پیشرو در بازار برای کاربردهای پژوهشی، تشخیصی و درمانی کمک کند.