۲۶ میلیون دلار حمایت مالی برای دستگاه اشعه ایکس دیجیتال

شرکت فناوری تصویربرداری پزشکی «نانوکس» دستگاه اشعه ایکس دیجیتال همراه با نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌کند.
اشعه ایکس دیجیتال

شرکت فناوری تصویربرداری پزشکی نانوکس (NANO-X IMAGING; Nanox)26  میلیون دلار برای حمایت از توسعه، تجاری‌سازی و استقرار سیستم نانوکس تأمین کرده است.

این ۲۶ میلیون دلار که با مشارکت سرمایه‌گذاران استراتژیک فاکس‌کان (Foxconn) تأمین شده بود، کل سرمایه پرداختی برای این پروژه را به ۵۵ میلیون دلار می‌رساند. فوجی‌فیلم (Fujifilm) و اس‌کی تلکام (SK Telecom) نیز قبلاً در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

ران پولیاکین، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت نانوکس، گفت: "ما مفتخر هستیم که فاکس‌کان به سایر رهبران جهان در سرمایه‌گذاری از جمله؛ فوجی‌فیلم و اس‌کی تلکام، ملحق شده است و در چشم‌انداز ریشه‌کن کردن سرطان همکاری می‌کند."

"نانوکس با دیجیتالی کردن اشعه‌های ایکس سنتی به پیشرفت تکنولوژیکی دست یافته است. اکنون ما آماده هستیم جهش بزرگی را در پیش رو داشته باشیم تا بتوانیم یک اسکن برای هر فرد، در هر سال، برای اقدامات پیشگیرانه فراهم نماییم." خدمات تصویربرداری شامل؛ مخزن تصویر (image repository)، تطبیق رادیولوژیست، بررسی و تفسیر تشخیص آنلاین و آفلاین، اتصال به سیستم‌های کمک تشخیص هوش مصنوعی (AI)، صدور صورت‌حساب و گزارش‌دهی است.

فناوری منبع اشعه ایکس دیجیتال نانوکس که همراه با راهکار نرم‌افزاری برنامه‌ریزی‌شده خود ترکیب شده است، باید این امکان را برای ایجاد سیستم‌های تصویربرداری پزشکی با هزینه‌های قابل‌توجهی پایین‌تر از سیستم‌های تصویربرداری پزشکی موجود فراهم کند. این امر می‌تواند تشخیص اولیه شرایط پزشکی که با تصویربرداری اشعه ایکس و تصاویر مبتنی بر اشعه ایکس، مانند توموگرافی کامپیوتری، ماموگرافی، فلوروسکوپی و آنژیوگرام تصویر شده است را ارتقا دهد.

در دسترس بودن دستگاه با هزینه کمتر، قابلیت گسترش دسترسی به تصویربرداری پزشکی و بهبود دسترسی به خدمات تشخیص زودهنگام در سراسر جهان را فراهم می‌نماید. نانوکس قصد دارد یک مدل کسب‌وکار به ازای هر اسکن را با قیمت پایین‌تر از جایگزین‌های فعلی ارائه دهد. پس از اخذ مجوزها، نانوکس برای استقرار فناوری خود قصد دارد با دولت‌ها، بیمارستان‌ها و زنجیره‌های درمانگاهی همکاری نماید.