نانومحصول ایرانی؛ کارواش بدون آب

شرکت «افق درخشان اسپادانا» توانسته با تکیه بر دانش کارشناسان خود اقدام به تولید کارواش بدون آب بدنه خودرو بر پایه نانوامولیسیون نماید.
نانومحصول ایرانی؛ کارواش بدون آب

شست و شوی اتومبیل امری است که در حفظ زیبائی ظاهری آن مؤثر بوده و از طرفی بیانگر نظم و شخصیت مالک آن است. انتخاب ماده شوینده مناسب برای ممانعت از ایجاد خط و خش روی بدنه خودرو عامل مهمی در تمیزکاری است. رایج‌ترین روش موجود استفاده از آب گرم و سرد است اما با توجه به بحران آب، کارواش با استفاده از آّب تحت فشار رواج زیادی یافته‌اند. از طرفی مواد مختلفی مانند انواع شوینده‌ها، واکس‌ها و مواد محافظ و شامپوی خودرو برای کاهش مصرف آب نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

با پیشرفت علم نانوذرات، سعی شده است تا مواد جدید برای کاهش میزان مصرف آب تا حد صفر معرفی شوند. این مواد به علت ساختار فشرده‌ای که دارند هنگام اعمال روی سطح بدنه خودرو از نفوذ ذرات و جرم‌های محیطی شامل گرد و غبار و کثیفی مانع شده و خاصیت آبگریزی نیز فراهم می‌کنند. این مواد با توجه به خاصیت آنتی استاتیک می‌توانند روی سطوح با ابعاد بسیار ریز نانومتری نفوذ کرده و آنها را با ایجاد رشته‌های به هم پیوسته، به الیاف دستمال منتقل نمایند.

کارواش بدون آب شرکت افق درخشان اسپادانا موجب می‌شود جرم‌های بسیار ریز غیر قابل رویت، در ابعاد نانو از روی سطوح پاک شوند. این مواد همچنین بعد از فرایند تمیزکاری، با ایجاد یک لایه با چسبندگی بالا از سطح محافظت می‌کنند. نکته حائز اهمیت در استفاده از نانومواد، عدم نیاز به استفاده از آب قبل از شستشو با نانو مواد است و استفاده از این مواد به تخصص خاصی نیاز ندارد.

از جمله مزیت‌های این محصول می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود؛

  • شستشوی بدنه انواع خودروهای سبک و سنگین
  • ۷ الی ۱۰ مرتبه شستشو با استفاده از یک بطری ۱ لیتری و صرفه جوی در مصرف آب به میزان ۱۰۰۰ لیتر
  • براق کننده و ایجاد لایه محافظ روی رنگ خودرو و جلوگیری از رنگ پریدگی
  • تمیزکننده گرد و خاک و چربی
  • کاهش جذب گرد و خاک به علت ایجاد خاصیت آنتی استاتیک
  • عدم ایجاد خط و خش روی بدنه خودرو
  • عدم سمیت
  • دوستدار محیط زیست

درباره شرکت افق درخشان اسپادانا

شرکت افق درخشان اسپادانا فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ با تولید محصول کارواش بدون آب شروع کرده و در حال حاضر با تولید ۲۵ محصول خودرویی و خانگی در ۸۰ بسته‌بندی مختلف آماده مصرف و غلیظ، مشغول به فعالیت است و توانسته برای تولید کارواش بدون آب گواهینامه نانومقیاس را از ستاد توسعه فناوری نانو دریافت کند. شرکت افق درخشان اسپادانا تنها تولیدکننده‌ای است که جهت صرفه‌جویی در هزینه تولید و ارسال محصولات خود به سراسر کشور، این محصولات را به صورت غلیظ تولید و بسته‌بندی می‌کند و مصرف‌کننده می‌تواند با نسبت‌های مشخص مواد غلیظ را با آب مخلوط و استفاده کند. به عنوان مثال کارواش بدون آب با نسبت ۱ به ۱۰ (۱ لیتر مواد غلیظ با ۱۰ لیتر آب) تولید می‌شود و مصرف‌کننده می‌تواند به جای خرید ۲ گالن ۲۰ لیتری آماده مصرف، ۴ لیتر غلیظ خریداری کند و با هزینه ارسال خیلی کمتر محصول را تحویل بگیرد.

منبع مطلب