استفاده از گرافن در ماسک‌های آرایشی و بهداشتی

نانوپلاکت‌های گرافنی شرکت هایدال در ماسک‌های آرایشی و بهداشتی آی‌کرفت استفاده می‌شود.

نانوپلاکت‌های گرافنی شرکت هایدال (Haydale) به تازگی در برگه ماسک صورت آرایشی و بهداشتی شرکت آی‌کرفت (iCraft) قرار گرفته است. این ماسک‌های برگه‌ای، پارچه‌هایی ورق مانند به شکل صورت هستند که از رسانایی حرارتی و الکتریکی گرافن برای کمک به پوست برای جذب محتویات آن از طریق جریان‌های بیوالکتریکی استفاده می‌کنند.

شرکت هایدال از ماه مه ۲۰۱۹، گرافن موردنیاز برای آی‌کرفت را به منظور توسعه فعالیت در زمینه‌های مختلف از جمله استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی تأمین کرده‌است. آی‌کرفت، مستقر در کره‌جنوبی، یک شرکت فناوری جهانی علاقمند به راه‌کارهای امنیتی و شبکه و همچنین بخش بهداشت و زیبایی است. آی‌کرفت پس از تحقیقات و آزمایش‌های بسیار دقیق، موفق شد مواد مضر محصولات مبتنی بر گرافن را صفر گزارش نماید و در سه اختراع ثبت شده خود از آن استفاده کند.

در حالی که حجم اولیه گرافن مورد نیاز برای تأمین نیازهای اولیه ممکن است قابل‌توجه نباشد، هایدال اظهار داشت که این، یک تغییر گام مهم، در استفاده از مواد است که اکنون در کاربردهایی که مستقیماً روی پوست لمس می‌شوند، استفاده می‌شود.

آی‌کرفت در حال حاضر قراردادهایی با دو نام تجاری برای شروع تحویل برگه‌های ماسک صورت آرایشی و بهداشتی به امضا رسانده‌است. علاوه بر این، آی‌کرفت در حال همکاری با تعدادی از شرکت‌ها و نام‌های تجاری آرایشی و بهداشتی دیگر است که انتظار می‌رود این محصول را در حوزه خود معرفی کنند.

درک یون، مدیر کل آی‌کرفت، گفت: "آی‌کرفت قصد دارد با تلاش برای توسعه محصولات مرتبط متنوع و استفاده از گرافن با کسب و کار موجود، هم‌افزایی نماید. ما امیدوار هستیم که برگه‌های ماسک صورت آرایشی و بهداشتی گرافنی که با همکاری شرکت هایدال عرضه شده‌اند، واکنش خوبی در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی جهانی دریافت نمایند. علاوه بر این، یک راه‌کار ضد جعل نیز با استفاده از گرافن در دست تهیه است."

کیت برادبنت، مدیر عامل هایدال، گفت: "پس از تحقیقات و توسعه بسیار، دیدن یک محصول بر پایه گرافن که برای بخش سلامت و زیبایی ایجاد شده است، بسیار عالی است. در کنار آی‌کرفت، ما پیش‌بینی می‌کنیم تعدادی از محصولات تقویت شده با گرافن هم در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی و هم در مبارزه گسترده‌تر با کالاهای تقلبی به بازار عرضه شوند."