فراخوان؛ تجاری‌سازی ایده‌های حوزه تجهیزات پزشکی

مسابقه ملی «فناوری‌های تجهیزات پزشکی» عنوان رویدادی است که برگزار می‌شود تا حمایت از ایده‌های نسل جوان و گسترش کسب و کارهای دانش بنیان این حوزه سرعت گیرد.
فراخوان؛ تجاری‌سازی ایده‌های حوزه تجهیزات پزشکی

انجمن علمی کارآفرینی دانشگاه صنعتی قم این رویداد ملی را برگزار می‌کند. دانشجویان دارای ایده در حوزه فناوری‌های تجهیزات پزشکی تا 10 مرداد ماه سال جاری برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

اپلیکیشن‌های حوزه سلامت، مهندسی بافت و پرینت سه بعدی اندام، دستگاه‌های مورد نیاز در حوزه دندانپزشکی، کیت و دستگاه‌های تشخیصی مورد استفاده در آزمایشگاه‌ها، متریال و دستگاه‌های مورد نیاز اتاق عمل و بخش مراقبت‌های ویژه، تجهیزات مورد نیاز پژوهش‌های مربوط به سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی محورهای اصلی این رویداد است. 

داوری طرح‌ها در دو مرحله انجام می‌شود. تیم‌های منتخب مرحله تخست، طرح‌های خود را به صورت حضوری در ۴ شهریور ماه سال جاری در زمان برگزاری رویداد، برای داوران ارائه می‌دهند.

همچنین سه طرح برگزیده برای تجاری‌سازی به شتابدهنده فعال در این حوزه معرفی می‌شوند و برای توسعه و تجاری‌سازی محصول خود حمایت می‌شوند.

این رویداد فرصتی برای دانشجویان صاحب ایده و کارآفرین است تا بتوانند با تبدیل ایده‌های خود به محصول، به بومی‌سازی صنعت تجهیزات پزشکی و خودکفایی کشور در این حوزه کمک کنند و علاوه بر آن نقش به سزایی در سلامت جامعه داشته باشند.

این رویداد از مجموعه رویدادهای «کرون‌آپ» است. «کرون‌آپ» مجموعه رویدادهای مجازی برای فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری است. این رویداد ایجاد زیرساختی کارآمد برای گسترش فعالیت‌های آموزشی و فناورانه را به صورت غیر حضوری دنبال می‌کند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی قم مراجعه کنند.