رویداد؛ نخستین دوره انتخاب فعالان نمونه حوزه گل محمدی

کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گل محمدی و گیاهان معطر یکی از کانون‌های ایجاد شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است که برای نخستین دوره انتخاب فعالان نمونه حوزه گل محمدی فراخوانی را اعلام کرده است.
گل محمدی

این رویداد که با عنوان rosa damascene 2020  شناخته می‌شود، تلاش دارد تا با غربالگری و انتخاب فعالان برتر حوزه گل محمدی، به نفوذ فناوری و نوآوری در این حوزه کمک کند. علاقه‌مندان شرکت در این رخداد علمی و رقابتی تا 10 مهر ماه سال جاری با مراجعه به سامانه کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گل محمدی و گیاهان معطر برای ثبت نام فرصت دارند.

کشاورزان نوآور، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها، صادرکنندگان و پژوهشگران از جمله مخاطبان این رویداد هستند که می‌توانند برای شرکت و ثبت نام در آن اقدام کنند. برگزاری کلاس‌های کارگاهی و سخنرانی و مشاوره صاحب‌نظران این حوزه، از جمله رویدادهای جنبی اولین دوره انتخاب فعالان برتر حوزه گل محمدی است. برگزاری رویداد رقابتی نخستین دوره انتخاب فعالان برتر حوزه گل محمدی تلاش دارد تا فعالان و پژوهشگران شاخص این حوزه را شناسایی کند.

کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار از جمله ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده در زیست‌بوم نوآوری کشور هستند که توانسته‌اند نقشی مؤثر در ایجاد ارتباط میان بخش‌های تولیدی کشور و بازار و نهاد دانشگاه ایفا کنند.

ایران بزرگترین تولید کننده گل محمدی در جهان است، کشور ما در رقابت با کشورهای مانند بلغارستان، ترکیه، گرجستان، مراکش و افغانستان تلاش دارد تا مقام خود را در این حوزه حفظ کند. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با  حمایت از تأسیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار گل محمدی و گیاهان معطر، سعی کرد تا با ایجاد زیست‌بوم نوآوری این گیاه، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را ترغیب کند تا با ایجاد خطوط تولید جدید، نسبت به فرآوری و استخراج مواد مؤثره این گیاه اقدام کنند.

در حال حاضر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، کانون‌های هماهنگی دانش، صنعت و بازار در حوزه‌هایی مانند گندم، آرد و نان، جواهرات و سنگ‌های قیمتی، حمل و نقل ریلی شهری، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، رنگ و رزین، زنبور عسل، فرش، آبزیان، مدیریت پسماند و بازیافت، گردشگری، قند و شکر، امنیت فناوری اطلاعات، سلولز و مشتقات سلولزی، زرشک و عناب و بسته‌بندی، نیز در حال فعالیت هستند.

 

نخستین دوره انتخاب فعالان نمونه حوزه گل محمدی

منبع مطلب