فوجیکورا به کنسرسیوم ام‌آی‌تی‌نانو می‌پیوندد

یک شرکت تولیدکننده دستگاه‌های ارتباطی نوری و تجهیزات الکتریکی برای مشاوره با پژوهشگران ام‌آی‌تی همکاری می‌کند.
 کنسرسیوم ام‌آی‌تی‌نانو

ام‌آی‌تی‌نانو (MIT.nano) اعلام کرد که فوجیکورا (Fujikura)، شرکتی که در زمینه توسعه و تولید فناوری‌های مخابراتی، الکترونیکی، انرژی و خودرو فعالیت دارد، به کنسرسیوم ام‌آی‌تی‌نانو ملحق شده‌است.

این شرکت مستقر در توکیو، از زمان تاسیس خود در سال ۱۸۸۵، سیم و کابل با فناوری "Tsunagu" یا اتصال تولید کرده‌است. با توجه به این که تخصص و مهارت این شرکت بیش از ۱۳۰ سال به عنوان پایه و زیربنا توسعه یافته است، تلاش‌های فعلی فوجیکورا بر تحقیق و توسعه در زمینه کاربردهای فیبر نوری، انتقال بی‌سیم پهنای باند، سیم‌های ابر رسانا، وسایل نقلیه الکتریکی و دیگر فناوری‌های پیشرفته متمرکز شده است.

ولادیمیر بولوویچ، مدیر ام‌آی‌تی‌نانو می‌گوید: «برای بیش از یک قرن، فوجیکورا در زمینه تجارت ساخت تجهیزات ارتباطی فعالیت داشته است. این روحیه با فرهنگ نوآوری ام‌آی‌تی از طریق همکاری کاملاً منطبق است. ما مشتاقانه منتظر ارتباط همکاران جدید خود از فوجیکورا با انجمن ام‌آی‌تی و اعضای کنسرسیوم ام‌آی‌تی‌نانو هستیم.»

رابطه اصلی ام‌آی‌تی‌نانو با فوجیکورا، با مرکز تحقیقات پیشرفته (ARC; Advanced Research Core) این شرکت خواهد بود، واحد جدیدی که در سال 2019 در فوجیکورا برای انجام تحقیقات اساسی پیشرفته تاسیس شد. یومی یامادا، مدیر کل ARC فوجیکورا می‌گوید: «در حال حاضر، ما در زمان بسیار هیجان انگیزی زندگی می‌کنیم که توسط تحول دیجیتالی احاطه شده‌است. برای اینکه محققان ما بتوانند دوره بعدی را تصور کنند، ARC در تلاش است تا فناوری‌های بسیار پیشرفته، که هم زمینه‌های اساسی و هم کاربردی را شامل می‌شود، توسعه دهد. من به نیابت از ARC مشتاقانه منتظرهمکاری با ام‌آی‌تی‌نانو برای بررسی پتانسیل نامحدود فناوری نانو برای بهبود جهان هستم.»

در جلسات سه‌ماهه کنسرسیوم صنعتی ام‌آی‌تی‌نانو، فوجیکورا در کنار ۱۲ شرکت کنسرسیوم دیگر (Agilent Technologies، Analog Devices، Dow، Draper، DSM، Edwards،IBM، Lam Research، NCSOFT، NEC، Raith و Waters Corporation) برای راهنمایی و پیشبرد نوآوری‌های مقیاس نانو در ام‌آی‌تی مشاوره خواهد داد.

ام‌آی‌تی‌نانو همچنان از شرکت‌های جدید به عنوان عضوی پایدار استقبال می‌کند. بولوویچ می‌گوید: «با یادگیری و همکاری با شرکای صنعتی مانند فوجیکورا، ما با استفاده از مقیاس نانو توانایی ام‌آی‌تی را برای مقابله با چالش‌های ضروری و توسعه راه‌حل‌های خلاقانه برای گسترش اثرگذاری جهانی، تقویت می‌کنیم.»

منبع مطلب NBIC+