فروش آنچه از طرح یک ایده آغاز می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان این‌که هدف این است آنچه از طرح یک مسأله و ایده آغاز می‌شود در بازار به فروش برسد، گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ابتدا مسأله به درستی و به خوبی تشخیص داده می‌شود. سپس به ایده‌یابی می‌پردازیم تا با صلاحیت‌سنجی، بتوانیم ایده‌هایی که پاسخگوی مسأله‌های شناسایی شده است را بیابیم.
فروش آنچه از طرح یک ایده آغاز می‌شود

دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به استارت‌آپ ویکند زالوی طبی و صنایع وابسته گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بستری برای فعالیت در حوزه کارآفرینی و کسب و کار و این چنین رویدادهایی است. در واقع، ما زمین بازی را برای چنین رویدادهایی آماده می‌کنیم تا رویداد به خوبی اجرا شود. هدف ما این است که آنچه از ایدهٔ یک مسأله شروع می‌شود در بازار به فروش برسد. وی در ادامه با اشاره به استارت‌آپ ویکندهای حضوری گفت: در رویدادهای حضوری ما شاهد ارتباط نزدیک شبکه (network)، انتقال مطالب و هم‌افزایی (synergy) هستیم. با وجود آن‌که پاندمی کرونا به عدم برگزاری رویدادهای حضوری منجر شد اما بهره‌گیری از بستر مجازی در رویدادهای این چنینی مزیت‌های فراوانی به همراه دارد.

مشارکت منتورها از همه جای دنیا در این رویداد یکی از مزایای فضای مجازی است. دکتر زارعی ادامه داد: در دسته‌بندی‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، بحث زالو در بخش BIO جای می‌گیرد. این بخش توانایی بالایی در آماده‌سازی تکنولوژی در رفتن گام به گام به سمت جلو را دارد. وی اظهار امیدواری کرد که شرکت‌کنندگان در پایان این رویداد، بتوانند ارزش پیشنهادی برای بوم کسب وکار خود بیابند و بومشان را آنقدر خوب طراحی کنند که تکرارپذیر، مقیاس پذیر و سودده باشد. در ادامه این رویداد «توحید قهرمانی»، به عنوان دبیراجرایی با اشاره به پاندمی کرونا تعاریفی از استارت‌آپ و استارت‌آپ ویکند ارائه داد و افزود: استارت‌آپ ویکندها رویدادهای ۵۴ ساعته و جهانی هستند که در آموزش و کسب تجربه بسیار موثرند. پل گراهام استارت‌آپ را شرکت‌هایی می‌داند که برای رشد نجومی سریع شکل گرفته‌اند. وی ادامه داد: اریک‌رایس بنیان‌گذار جنبش استارت‌آپ ناب، استارت‌آپ را نهادهای انسانی می‌داند که با هدف ارائه خدمت جدید در شرایط عدم قطعیت شکل می‌گیرند. در حقیقت می‌توان گفت کارآفرینان همه جا حضور دارند حتی در سازمان‌ها. دبیر اجرایی رویداد استارت‌آپی زالوی طبی و صنایع وابسته افزود: استیو بلنک هم استارت‌آپ‌ها را سازمان‌های موقتی می‌داند که در رسیدن به یک مدل کسب وکاری سودده، مقیاس پذیر و تکرارپذیر نقش پررنگی دارند. هم‌چنین دکتر حمیدرضا مشفق، رئیس پردیس علوم با اشاره به همه‌گیری کرونا اظهار کرد: هرچند همه‌گیری بر امور جاری اثرگذاشته است و رویدادهای حضوری را به مجازی تبدیل کرده است با این حال ما کوشیده‌ایم این نقیصه را به فرصت بدل کنیم و از آن بهره ببریم. وی در ادامه افزود: موضوع پرورش زالو طبی، سال‌هاست که مورد توجه دنیا قرار گرفته و خوب است ما نیز در این زمینه به صورت علمی و اصولی وارد شویم. به گزارش ایسنا، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رویداد استارت آپی زالوی طبی و صنایع وابسته را با همکاری پردیس علوم دانشگاه تهران و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به صورت وبیناری برگزار کرد.

 

 

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...