قرارگرفتن قبرس در میان تولیدکنندگان مواد کامپوزیتی پیشرفته

یک استارتاپ قبرسی توانسته با استفاده از نانوالیاف ابداعی خود کامپوزیت جدیدی تولید کند و نام این کشور را در میان تولیدکنندگان مواد کامپوزیتی پیشرفته قرار دهد.
قرارگرفتن قبرس در میان تولیدکنندگان مواد کامپوزیتی پیشرفته

آمادما (AmaDema) یک شرکت دانش‌بنیان قبرسی، متخصص در زمینه طراحی و تولید مواد کامپوزیت پیشرفته، با فناوری خود نام این کشور را در میان تولیدکنندگان مواد کامپوزیتی پیشرفته قرار داد. این شرکت در نوامبر ۲۰۱۵ تأسیس شد. در حال حاضر، آمادما پورتفولیویی از فناوری‌های محافظت‌شده توسط حق ثبت اختراع را با هدف افزایش عملکرد کاربردهای کامپوزیت پلیمری ایجاد کرده است.

دکتر واسیلیس دراکوناکیس، مدیر عامل آمادما، گفت: «ما از فناوری نانو برای فعال کردن عملکردهای مختلف مواد برای رفع مشکلات و نیازهای مشتریان در صنایع مختلف مانند هوانوردی، دفاعی، ورزشی، خودرو، حمل و تقل و غیره استفاده می‌کنیم.» آمادما، با سابقه موفق ۵ ساله خود توانسته است یک شبکه بین‌المللی از مشتریان در قبرس، اسرائیل، آسیا و اروپا (از جمله آژانس فضایی اروپا) ایجاد کند.

نانوولد (NanoWeld®) فناوری پیشگام آمادما است. در این فناوری، نانوالیاف پیشرفته با پارچه‌های تخصصی (کربن، آرامید، شیشه و...) ادغام می‌شوند که در نتیجه آن می‌توان با هر نوع آغشته‌سازی و فرآیند ساخت به اجزای کامپوزیت پردازش شود. کامپوزیت‌های نانوولد-پلیمر تقویت‌شده با الیاف (FRP; Fiber Reinforced Polymer) در مقایسه با FRP های استاندارد، عملکرد مکانیکی چشمگیری دارند. دکتر دراکوناکیس گفت: «در حال حاضر، نانوولد عملکرد مکانیکی را در سازه‌هایی همچون؛ فریم‌های پشتیبانی قابل استفاده برای فتوولتائیک ماهواره‌ای، سازه‌های حمل بار برای تجهیزات ماهواره‌ای، ساختارهای داخلی هواپیماهای بدون سرنشین، جعبه‌های الکترونیکی، سپر خودرو، فیلتراسیون صنعت نفت و گاز، نوار و... افزایش می‌دهد.»

فناوری FRP به طور مداوم و با سرعت بالا در میان استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور در حال رشد است و با تکیه بر تخصص و دانش علمی، آمادما می‌تواند با تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM ها) و مجتمع‌ها در زمینه تهیه مواد و اجزای کامپوزیت پیشرفته وخدمات طراحی و آنالیز با کیفیت برای توسعه اجزای کامپوزیت، در چندین زمینه و کاربرد همکاری کند. دکتر دراکوناکیس افزود: «ما در حال حاضر با یک سازمان بزرگ در زمینه مخابرات فعالیت می‌کنیم و به دنبال همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های ذکر شده هستیم. هدف آمادما دستیابی به محصولات قابل اطمینان با بالاترین سطح کیفیت برای ایجاد محصولات پیشرفته با عملکرد بالا در سراسر جهان است تا مشتریان از حداکثر سود بهره‌مند شوند.»

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.