رویداد ارائه فناوری با موضوع"ارائه فناوری‌های شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام"

اولین رویداد ارائه فناوری سال 1400، با موضوع"ارائه فناوری‌های شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام" در تاریخ 27 اردیبهشت ماه به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.
ارائه فناوری‌های شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام

یکی از راه‌های ارتباط صنعت و مجموعه‌های فناور در اقتصاد، کارگزاران تبادل فناوری هستند. این کارگزاران، وظیفه شناسایی نیازهای واحد صنعتی متقاضی، شناسایی راه‌حل و شرکت فناور مناسب، مشاوره فنی به طرفین (متقاضی فناوری و عرضه کننده فناوری) را بر عهده دارند. بدین ترتیب، آشنایی و ارتباط هر چه قوی‌تر کارگزاران تبادل فناوری با شرکت‌های فناور توانمند، موجب تقویت چرخه تبادل فناوری در صنعت کشور خواهد شد.


مدیر امور کارگزاران شبکه تبادل فناوری در خصوص اهمیت شرکت‌های فناور در فرآیند تبادل فناوری گفت: متقاضی، فناوری و شرکت فناور به مانند سه ضلع مثلث تبادل فناوری هستند که عدم وجود هر یک موجب مختل شدن کل فرآیند و عدم ارتباط مؤثر بین شرکت‌های کوچک و متوسط با شرکت‌های بزرگ صنعتی خواهد شد. اجلالی افزود: نقش کارگزاران در این فرآیند، محرک و کاتالیزور بوده که با مشاوره‌‌های فنی و حقوقی موجب می‌شوند هر یک از طرفین با اعتماد کامل از توانایی و انگیزه یکدیگر همکاری کرده و به نتیجه نهایی مطلوب برسند.


بدین منظور شبکه تبادل فناوری با هدف تسهیل فرآیندهای تبادل فناوری از ایجاد، توسعه و توانمندسازی کارگزاران حمایت می‌کند. به علاوه شبکه تبادل فناوری با کمک به ایجاد پایلوت‌های تست عملکردی و یا نیمه صنعتی، اعطای پژوهانه استفاده از خدمات شبکه آزمایشگاهی، کمک به صادرات فناوری، رصد فناوری‌های روز و آینده جهانی و تسهیل تحقیق و توسعه درون‌زا از شرکت های فناور و همچنین با پذیرفتن ریسک برخی از پروژه‌های مهم، اعطای تسهیلات مالی و یا خرید قسطی ماشین‌آلات و تجهیزات ساخت داخل، ارائه مشاوره‌های فنی با توجه به دسترسی به شبکه مشاوران و متخصصان از شرکت‌های متقاضی، در پروژه‌های با محوریت شبکه حمایت کرده و خواهد کرد.
در این راستا، واحد امور کارگزاران شبکه تبادل فناوری اقدام به برگزاری رویداد ارائه‌های فناوری کرده است که شرکت‌های نانویی و دانش‌بنیان توانمند به ارائه فناوری‌ها، نوآوری‌ها و همچنین قابلیت‌های تحقیق و توسعه‌ای خود می‌پردازند.
اولین رویداد ارائه فناوری سال 1400، در تاریخ 27 اردیبهشت ماه به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار شد. در این رویداد که حدود 30 نفر از کارگزاران شبکه تبادل فناوری شرکت داشتند، شرکت تولیدی و صنعتی گوهرفام، فعال در زمینه تولید انواع رنگ‌های صنعتی و خاص، به ارائه دستاوردهای فناورانه، توانمندی‌های واحد تحقیق و توسعه، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و ظرفیت‌های صادراتی خود پرداخت.
در چند سال اخیر، شبکه تبادل فناوری با همکاری شرکت گوهرفام، توانسته است نیاز کشور به رنگ رویه هواپیما را برطرف کند و در حال حاضر بیش از ۷۰٪ از شرکت‌های هواپیمایی از رنگ‌های این شرکت استفاده می‌کنند. در راستای این همکاری در حال حاضر شبکه تبادل فناوری، سه پروژه در مقیاس ملی با شرکت گوهرفام در جریان دارد.
امید است با ادامه این سلسله رویدادها، گامی مثبت و مؤثر در رشد فناورانه صنعت کشور برداشته شود.

 

منبع مطلب
فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...