استفاده از غشاهای تصفیه آب تقویت شده با گرافن اکسید

اولین قرارداد تجاری برای غشاهای تصفیه آب تقویت شده با استفاده از گرافن اکسید منعقد شد.
استفاده از غشاهای تصفیه آب تقویت شده با گرافن اکسید

شرکت جی‌تواو واتر تکنولوژیز (G2O Water Technologies) مستقر در انگلستان گزارش داد که اولین قرارداد تجاری خود را برای برای غشاهای تصفیه آب تقویت شده با استفاده از گرافن اکسید امضا کرده است.

این شرکت توضیح می‌دهد که مزایای استفاده از گرافن اکسید در افزایش عملکرد غشا نهفته است، زیرا تأثیر رسوب (یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های سیستم‌های تصفیه آب مبتنی بر غشا) را کاهش می‌دهد. این عملگرها با پوششی از گرافن اکسید، با موفقیت توسط این شرکت در شمال غربی انگلستان و با همکاری هیدراسیست (Hydrasyst) توسعه یافته و به صورت آزمایشی ساخته شده‌است که می‌توانند کارایی عملیاتی را بهبود بخشیده، مصرف انرژی را کاهش داده و مصرف مواد شیمیایی را کاهش دهند. پیش‌بینی می‌شود که این امر باعث افزایش طول عمر غشاء و همچنین کاهش قابل توجه هزینه و اثرات زیست محیطی تصفیه آب شود.

هیدراسیست مستقر در بریتانیا ارائه‌کننده راهکارهای کلیدی برای سیستم‌های فناوری پیشرفته غشاء، به ویژه در فرآیندهای صنعتی است. کایل ولف مدیرعامل هیدراسیست در مورد همکاری خود با جی‌تواو واتر تکنولوژیز توضیح داد: «ما بسیار خوشحالیم که مدتی است با آزمایش و استفاده از پوشش‌های گرافن اکسید جی‌تواو واتر تکنولوژیز در ارتباط بوده‌ایم. آن‌ها در نهایت موفق به اثبات ارزش خود برای برخی از سخت‌ترین چالش‌های تصفیه آب مشتریان ما، به عنوان مثال در بخش لباسشویی صنعتی شده‌اند. با پوشش گرافن اکسید، سیستم‌های غشایی با الیاف توخالی سرامیکی مزایای عملیاتی قابل توجهی را به ارمغان می‌آورند و کاربران نهایی را قادر می‌سازد تا بهره‌وری مصرف آب خود را افزایش داده و در عین حال صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های انرژی ایجاد کنند.»

این نقطه عطف مهمی برای شرکت و کل صنعت آب است. کریس وایرس، مدیرعامل شرکت جی‌تواو واتر تکنولوژیز گفت: «این اولین کاربرد تجاری موفق اکسید گرافن برای تصفیه آب است. نتایج آزمایش‌های صنعتی با هیدراسیست مزایای این راهکار را در نیای واقعی تأیید می‌کند. ما با هیدراسیست همکاری نزدیکی خواهیم داشت تا سیستم‌های نانوپالس (Nanopulse) را برای طیف وسیعی از کاربردهای تصفیه آب راه‌اندازی کنیم. ما تصور می‌کنیم که استفاده گسترده از این راهکار تحول‌آفرین می‌تواند به رفع چالش‌های کمبود آب و تغییرات آب و هوایی کمک کند.»