استفاده از لباس‌های نانویی در حج 2021

عربستان صعودی در حج 2021 با استفاده از نانوالیاف نقره لباس احرام تولید کرد. لباس ساخته شده از پارچه نخی و نانوالیاف که از تکثیر باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.
استفاده از لباس‌های نانویی در حج 2021

به گزارش رسانه‌های محلی، عربستان سعودی در حج 2021 از قابلیت‌های فنی برای ارائه خدمات نوآورانه و با کیفیت بالا برای تسهیل اجرای مراسم زائران استفاده خواهد کرد.

از جمله این روش‌ها می‌توام به لباس‌های احرام نانویی، لباس دو تکه ساخته‌شده از پارچه سفید بدون دوخت، که در طول حج توسط مردان پوشیده می‌شود و با نانوالیاف نقره پردازش شده‌است، اشاره کرد.

نانوالیاف نقره ساخته شده توسط مخترع سعودی حمد بن علی الیامی، که برای دومین سال متوالی در حج مورد استفاده قرار می‌گیرد، با پارچه نخی که از تولید مثل باکتری جلوگیری می‌کند، متمایز شده و اقدامات پیشگیرانه برای ایمنی زائران را افزایش می‌دهد.

لباس احرام مردان مقرراتی دارد، با این حال، زنان می‌توانند لباس معمولی بپوشند. مهم این است که هر لباسی که افراد می‌پوشند به قصد ورود به احرام انتخاب شود و تضمین کند که از حیا و عفاف فردی که آن را می‌پوشد محافظت می‌کند.

الی‌امی گفت ایده لباس احرام نانویی بیش از سه سال است که با هدف محدود کردن انتقال عفونت در بین زائران، به ویژه با توجه به مدت زمان متفاوت پوشیدن احرام هنگام انجام مناسک و سطح مراقبت‌های شخصی، علاوه بر تأثیر مواد صنعتی با پنبه گنجانده‌شده در پارچه احرام شکل گرفته است.

وی توضیح داد که استفاده از الیاف نقره در پارچه احرام به این دلیل است که این فلز در گذشته در پزشکی به عنوان ضدعفونی‌کننده زخم‌ها و همچنین به عنوان تصفیه‌کننده در ظروف آب استفاده می‌شده است. الی‌امی گفت: «نقره در سراسر جهان برای استریل کردن ابزار جراحی، لباس پزشکان و تیم‌های پزشکی در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از اینجا ایده استفاده از این فناوری در ساخت لباس‌های احرام بوجود آمد.»