نسل جدید دستگاه‎های الکترونیکی تولید برق با استفاده از نانوژنراتور تریبوالکتریک

کارشناسان دانشگاه سورری انگلستان اظهار داشته‌اند که دنیا به سمتی می‌رود که دستگاه‌های هوشمند بتوانند منبع انرژی‌شان را از صاحبان خود دریافت کنند.

محققان موسسه ATI دانشگاه سورری انگلستان در تحقیقی که اخیرا اطلاعات آن در مجله مواد و انرژی پیشرفته چاپ شده است، یک راه حل جدید برای تامین نسل جدید دستگاه‌های الکترونیکی با کمک نانوژتراتور تریبوالکتریک پیدا نموده‌اند. جدا از حرکات بدن ، این دستگاه‌ها قادرند تا انرژی را از منابع معمول آن مانند امواج، باد و ویبره دستگاه‌های دیگر تامین کنند. این دستگاه‌ها دستگاهی برای بهره‌برداری از انرژی هستند که جریان الکتریسیته را با استفاده از تماس میان دو یا چند ماده – اعم از ارگانیک یا غیر ارگانیک یا ترکیبی از این دو – تولید می‌کنند.

محققان این دانشگاه پیشنهاد دستگاهی جهت افزایش انرژی تولید شده را ارایه دادند. این تحقیق با معرفی یک معادله انتقال قدرت TENG و دستگاهی برای استفاده آن است که می‌تواند در دستیابی به توان مورد نیاز کمک کننده باشد.

طبق گفته پروفسور راوی سیلوا مدیر این تحقیقات ، رسیدن به جهانی بدون نیاز به هزینه برای انرژی آن هم از نوع قابل بازگشت، انگیزه ما در روند این تحقیقات است ، این دستگاه جدید نقش کلیدی را در رسیدن به این هدف ایفا می‌کند. TENG ها می‌توانند به عنوان ذخیره‌سازهای پوشیدنی ، دستگاه‌های مرتبط با اینترنت و تمامی تجهیزات الکترونیکی و قابل شارژ کاربرد داشته باشد. ایشارا دارماسنا، دانشجوی دکترا و دانشمند برجسته در این پروژه نیز، اظهار داشت: "من از این مطالعه جدید بسیار هیجان زده هستم که بازگو کننده نحوه جدیدی از برداشت انرژی است. ابزارهای جدیدی که در اینجا ایجاد شده، به محققان در سراسر جهان کمک خواهند کرد تا از پتانسیل واقعی نانو ژنراتورهای سه بعدی بهره ببرند و برای طراحی واحد های برداشت انرژی بهینه برای برنامه‌های قابل تغییر طراحی کنند. "

 

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...