دریافت انرژی از فلزهای آلی در آب دریا

وسایل نقلیه زیر آب، روبات‌های غواصی و آشکارسازها نیاز به تأمین انرژی خود برای مدت طولانی و مستقل از کشتی‌ها می‌باشند. سیستم جدید و ارزان قیمت برای استخراج مستقیم الکتروشیمیایی از آب دریا، مزیت آن را نیز دارد که بتواند در افزایش تقاضای انرژی با فشارهای کوتاه مدت و با حفظ قدرت ثابت دراز مدت عمل نماید. به همین منظور محققان مجله Angewandte Chemie استخراج دوگانه اتوماتیک انرژی دریایی را توسط چارچوب‌های آلی فلزی گزارش می‌دهند که این سیستم می‌تواند به طور خودکار بین دو حالت تغییر وضعیت دهد.

تهیه نقشه‌های زمین شناسی، جریان‌ها و درجه حرارت زیردریایی‌ها، بازرسی و تعمیر خطوط لوله در مناطق پرعمق تنها نمونه‌هایی از کارهایی است که به صورت خودکار توسط دستگاههای زیر آب در عمق اقیانوس قرار گرفته‌اند. در این شرایط شدید، چالش ژنراتورهای برق، تولید چگالی انرژی بالا و جریان کوتاه مدت برای فعالیت‌هایی است که نیازمند واکنش و سرعت سریع داشته باشند.

لیانگ تانگ، هو جیانگ و مینگ هو از دانشگاه ESAT CHINA NORMAL در شانگهای و با همکاری موسسه تحقیقات علمی در پکن با الهام از موجودات دریایی با قابلیت کنترل تنفس میان حالت هوازی و بی هوازی با استفاده از مواد مختلف به عنوان گیرنده الکترونی تحقیقاتی را انجام دادند.

این محققان ژنراتور قدرت جدیدی را طراحی نمودندکه با اصول ذکر شده با کمک چهارجوب های فلزات آلی کار می‌کنند. کلید کشف کاتد ساخته شده از Prussian blue و ساختار یون‌های سیانید با عنوان STRUTS و همچنین یون‌های آهن به راحتی می‌تواند الکترون‌ها را پذیرفته و آزاد نماید و از ترکیب آن با آند می‌توان جهت تولید برق از آب دریا از آن استفاده نمود. این سیستم جدید در آب خورنده دریا بسیار پایدار است و می‌تواند بسیاری از تغییرات محیطی را کنترل نماید. این سیستم برای چهار روز متوالی در حالت انرژی بالا بدون از دست دادن قدرت اجرا شد و قابلیت تأمین برق 39 دیود نوری و یک پره را داشت.

 

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...