نانوافزودنی ضدزنگ در نمایشگاه صنعت ریلی عرضه شد

شرکت نوآوران نانو صنعت معین با حضور در نمایشگاه صنعت ریلی، نانوافزودنی ضدزنگ خود را که پیش از این در چند طرح و پروژه عمرانی مورد استفاده قرار گرفته بود، به علاقه‌مندان عرضه کرد.

شرکت نوآوران نانو صنعت معین با حضور در نمایشگاه صنعت ریلی، نانوافزودنی ضدزنگ خود را برای علاقه‌مندان عرضه کرد. این نانوافزدودنی ضدزنگ با اضافه شدن به رنگ، موجب افزایش مقاومت در برابر خوردگی در پابندهای راه‌آهن و سازه‌های فلزی در نتیجه افزایش دوام آن‌ها می‌شود.

محمدرضا محمودیان، رئیس هیئت‌مدیره شرکت نوآوران نانو صنعت معین در مورد این نانوافزدودنی ضدزنگ می‌گوید: «با نصب و راه‌اندازی تجهیزات خط تولید، از سال گذشته تولید این ضدزنگ‌ها آغاز شده است و نمایشگاه صنعت ریلی فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردها و توانمندی‌های شرکت نوآوران نانوصنعت معین بود. همچنین در این نمایشگاه از یک رنگ نانویی رونمایی شد.»

دکتر محمودیان درباره عملکرد شرکت می‌گوید: «پیش از این نمونه‌ای از نانوافزدودنی ضدزنگ به شرکت راه‌آهن کرمان-زاهدان فروخته شد و ۱۰۰۰ قطعه پابند و پیچ رنگ پوشش داده‌ شده است. بعد از گذشت ۲۰ ماه از پوشش‌دهی این قطعات با رنگ‎های حاوی نانوافزدودنی ضدزنگ، نتایج از سوی شرکت راه‌آهن مطلوب گزارش شده است. نمونه‌هایی از این نانوافزدودنی ضدزنگ نیز به راه‌آهن طبس داده شده که نتایج اولیه مثبت بوده است. در حاشیه نمایشگاه صنعت ریلی با استناد به این نتایج  وارد مذاکره برای عقد قرارداد با راه‌آهن شدیم تا از این نوع نانوافزدودنی ضدزنگ در خطوط ریلی استفاده شود.»

عضو هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان می‌افزاید: «سال گذشته از طریق دانشگاه آزاد واحد مسجد سلیمان طرحی برای ایجاد خاصیت ضدخوردگی در لوله‌های مورد استفاده در سد شهید عباسپور دریافت کردیم که این نانوافزدودنی ضدزنگ برای این کار پیشنهاد شد. نمونه اولیه برای پوشش‌دهی خطوط آب در سد شهید عباسپور تحویل داده شده که منتظر نتیجه ارزیابی نهایی هستیم.»

دکتر محمودیان می‌گوید: «پروژه راه‌آهن از طریق پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی به شرکت نوآوران نانو صنعت معین معرفی شد و در ادامه یک شرکت تانکرسازی نیز از طرف پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی برای استفاده از نانوافزدودنی ضدزنگ به ما معرفی شد. خوشحالیم که در این نمایشگاه توانستیم قراردادهای فروش با شرکت‌ها و پروژه‌های عمرانی منعقد کنیم.»

از مزایای این محصول می‌توان به این موارد اشاره کرد: افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصد خاصیت ضدخوردگی و کاهش نیاز به رنگ‌آمیزی مجدد، میزان استفاده از این ماده در رنگ و ضدزنگ بسیار پایین بوده و بنابراین از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است،٧٠ درصد اجزای ماده مصرفی، مواد سبز و زیست‌سازگار است، می‌تواند به آستر اضافه شود و ضدزنگ و پرایمر را کاهش داده یا حذف کند، قابلیت استفاده از آن بدون هیچ‌گونه تغییری در خط تولید.

شرکت نوآوران نانو صنعت معین در سال ۱۳۹۵ تأسیس شده‌است و در زمینه‌ی تولید، توزیع و فروش مواد افزودنی مبتنی بر فناوری نانو به رنگ رزین و تمامی اپوکسی‌های موجود در بازار و تحقیق و توسعه در حوزه‌ی فناوری نانو فعالیت می‌کند.

 


 

منبع مطلب