استفاده از ابرخازن‌های نانویی برای تأمین نیروی تراموا

شرکت اسکلتن تکنولوژیز با شرکت CAF Power & Automation برای تواید ابرخازن‌های تراموا توافق می‌کند.
استفاده از ابرخازن‌های نانویی برای تأمین نیروی تراموا

شرکت اسکلتن تکنولوژیز (Skeleton Technologies) برای تأمین ابرخازن به منظور استفاده در ترامواهای CAF P & A’s OESS، قراردادی را با شرکت CAF Power & Automation، به امضا رساند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سلول‌های اسکلتن که در پورتفولیوی Greentech OESS بکار گرفته می‌شود پیش از این توسط برخی از شرکت‌های راه آهن پیشرو در سراسر جهان برای ارائه راهکارهای پیشرفته برای بازیابی انرژی استفاده شده است.

شرکت CAF Power & Automation که دفتر مرکزی آن در سان سباستیان اسپانیا قرار دارد، شرکت اسکلتن تکنولوژیز را برای تأمین سلول‌های ابرخازن شرکت‌های Greentech OESS خود انتخاب کرده است که چندین هدف ابتکاری را دنبال می‌کند؛ این فناوری ابرخازن می‌تواند به میزان قابل توجهی کارایی تراموا را بهبود بخشد (کاهش هزینه‌ها و آلایندگی CO2)، همچنین می‌تواند بین قدرت محدود موجود در زیرساخت‌ها و تقاضای بالای برای پیک‌های قدرت ترامواهای مدرن، سازگاری ایجاد نماید و در نهایت راهکاری منحصر به فرد برای توسعه قطارهای ۱۰۰ درصد بدون پانتوگراف (catenary free) فراهم کند، که تنها با شارژ بسیار سریع در ایستگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

CAF Power & Automation توضیح داد: «سلول‌های اسکلتن بهره‌وری بسیار بالا و اتلاف حرارتی کم را ارائه می‌دهند و چگالی توان بالای آنها باعث صرفه‌جویی در وزن و فضای بیشتر می‌شود. بنابراین، آن‌ها کاملاً مناسب صنعت ریلی و تراموا هستند. افزودن سلول‌های اسکلتن به سیستم‌های ذخیره انرژی ما، به میزان زیادی به سود مشتریان فعلی و آینده ما خواهد بود و موجب به حداکثر رساندن بهره‌وری انرژی در سطح بی‌سابقه‌ای می‌شود.

تاوی مادیبرک، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت اسکلتن تکنولوژیز گفت: «از نظر حمل و نقل عمومی، تراموا در حال حاضر یک راهکار بسیار کم‌مصرف است. با این حال، ابرخازن‌های ما می‌توانند آنها را به سطح بعدی برسانند تا حداکثر بازیابی انرژی را داشته باشند. ما بسیار خوشحالیم که اکنون با CAF Power & Automation همکاری کرده و سلول‌های خود را تأمین می‌کنیم تا ترامواهایی را بسازند که از سیستم‌های ذخیره انرژی که مدرن‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و کم‌مصرف‌ترین در جهان هستند استفاده کنند. در حال حاضر ابرخازن‌های ما از پیشرفته‌ترین‌های نمونه‌های موجود در بازار هستند، اما به لطف مواد گرافن خمیده، ما در حال برنامه‌ریزی برای افزایش مزایای خود هستیم و گزینه‌های قابل اعتمادتر و با طول عمر بیشتری را برای باتری‌های پر مصرف ارائه می‌دهیم.