سائول تکنولوژی و راه‌اندازی خط تولید نمونه اولیه در سال ۲۰۱۹

سائول تکنولوژی اعلام کرده است که تا به نقطه‌ای از توسعه فناوری رسیده است که می‌تواند ماژول‌های خورشیدی انعطاف‌پذیر، سبک، نیمه شفاف و تک‌اتصالی با بازدهی پایدار ۱۰ درصد، چاپ کند. بر أساس توضیحات این شرکت، این عملکرد، زمینه‌های کاربردی در اینترنت اشیا و ساختمان‌های یک‌پارچه با فتوولتاییک را به شیوه اقتصادی پایدار، خواهد داشت.

در پایان ماه مارس، سائول تکنولوژی نیز به سلول‌های خورشیدی با بازدهی ۱۷.۶ درصدی دست یافت (این بازدهی توسط یک موسسه تحقیقاتی مستقل اندازه‌گیری و تأیید شده است). بر اساس آخرین آزمون‌های پایداری، دوام این سلول‌ها به طور قابل توجهی بهبود یافته است، به طوری که پیشبینی می‌شود بتوانند چندین سال بدون بروز هیچ عیب و نقصی کار کنند. ترکیب این پیشرفت‌های قابل توجه از لحاظ بازدهی و پایداری، دستاورد قابل توجهی برای یک محصول هدف تک‌اتصالی است، که هنوز هم جای پیشرفت بسیار زیادی دارد.

اولگا مالینکیویکز بنیان‌گذار و مدیر ارشد سائول تکنولوژی اظهار داشت: «این نتایج فوق‌العاده دستاوردهای بی‌نظیر تیم تحقیق و توسعه بین‌المللی مشغول در پارک فناوری در Wrocław است. ما از دیدن این نتایج فوق العاده هیجان‌زده هستیم، به ویژه این که در اواخر سال ۲۰۱۹ شاهد راه‌اندازی خط تولید نمونه اولیه سلول‌هایمان خواهیم بود که شامل دستگاه‌های چاپ ماژول‌های خورشیدی است. این پرینترها دارای توان تولیدی معادل سالانه 40،000 متر مربع دارند. اگر ما بتوانیم همین نتایج را در آزمایشگاه چاپ جداگانه‌مان به دست آوریم، در مراحل بعدی و با پیشرفت‌های بیشتر می‌توانیم این فناوری را از آزمایشگاه به خط تولید منتقل کنیم. در نهایت اگر طرح انتقال فناوری بر اساس برنامه پیش رود، در سال آینده ما قصد داریم ظرفیت خط چاپ را به 200000 مترمربع در سال برسانیم.»

سائول تکنولوژی برای راه‌اندازی حط تولید نمونه اولیه خود در ۳ ماه آخر سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی کرده است. این خط تولید قادر به چاپ ماژول‌های خورشیدی تا مساحت 1 متر مربع خواهد بود. این دستاورد باور نکردنی، اولین فروش تجاری براساس استراتژی ارائه به بازار بر پایه تأمین امنیت و ایجاد بازار از طریق قراردادهای مشترک توسعه به کمک مذاکره خواهد بود. به عنوان نمونه‌ای از این قراردادهای مشترک توسعه می‌توان به قراردا مشترک توسعه ساختمان‌های یک‌پارچه با فتوولتاییک با Skanska اشاره کرد که منجر به نصب پنل نماینده در آسمان‌خراش تجاری Skanska در ورشو شد.

 

مالینکیویکز در ادامه افزود: «پنل نماینده Skanska در آزمایشگاه در Wrocław چاپ شد و از 54 پنل که به صورت جداگانه چاپ شده‌اند ساخته شده است. تصور کنید که بعد از راه‌اندازی خط تولید نمونه‌های اولیه مدولار چه توانایی‌هایی خواهیم داشت.» این دستاوردها امکان استفاده از ماژول‌های خورشیدی سائول تکنولوژی در پنجره‌ها، نماها، پشت‌بام‌ها یا وسایل‌نقلیه را فراهم خواهد کرد. از طرفی، استراتژی انعطاف‌پذیر این مجموعه بازار اینترنت اشیا را هم هدف قرار خواهد داد، که انتظار می‌رود حجم آن تا سال 2025، به مقدار قابل‌توجه 1567 میلیارد یورو برسد. محصولات سائول تکنولوژی به واسطه عملکرد عالی و در نور کم و در محیط داخلی، فعالیت گسترده‌ای در راستای گسترش کاربرد سلول‌های فتوولتاییک در محیط داخلی و بیرونی خواهد داشت. با توجه به فناوری انحصاری این مجموعه، محصولات این مجموعه قیمت پایینی دارند، بدون این که از کیفیت سلول‌ها کاسته شده، و یا عملکرد آن‌ها را با اختلال مواجه شود.

 

دیوید فورگاکس مسئول مدیریت دانش می‌گوید: «با افزایش جذابیت راهکارهای تجاری اینترنت اشیا، شاهد افزایش علاقه فعالان جهانی در حوزه‌های اینترنت اشیا، شرکت‌های مخابراتی، تولیدکنندگان سنسورها و غول‌های فناوری – خواهیم بود. شرایط نور کم و نور محیط داخلی به معنای بازده تبدیل توان بیشتر و عمر طولانی‌تر برای سلول‌های خورشیدی پروسکایت است. محصولات ما امکان ساخت دستگاه‌های کاملاً مستقل در حوزه اینترنت اشیا را فراهم خواهند کرد، و معضل نیاز به تعویض باتری‌ها به صورت مداوم را برطرف خواهد کرد.»