راه‌اندازی خط تولید صفحات خورشیدی پروسکایت

فناوری‌های سائول اولین خط تولید سلول‌های خورشیدی پروسکایت، با فناوری چاپ برروی فیلم‌های پلیمری را راه‌اندازی کرده است. این شرکت روشی برای ساخت سلول‌های خورشیدی پروسکایت در دمای اتاق ارائه کرده است. این سلول‌ها می‌توانند در سطوح مختلفی از برچسب قیمت گرفته تا نمای ساختمان و ماهواره‌های فضایی استفاده شوند.
راه‌اندازی خط تولید صفحات خورشیدی پروسکایت

این شرکت آینده خوبی را برای نوع جدید سلول‌های خورشیدی پیشبینی می‌کند و انتظار دارد که از آن‌ها در اتومبیل‌ها، برزنت کامیون‌ها، بادبان‌ها، چادرها، لباس‌ها، کیف تبلت و لپ‌تاپ‌ها استفاده شود. فناوری‌های سائول معتقد است که چنین سلول‌هایی می‌توانند توان مورد نیاز هواپیماهای بدون سرنشین و دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) را تأمین کنند و می‌گوید کاربردهای سلول‌های فتوولتاییک پروسکایت عملاً نامحدود است.

دکتر اولگا مالینکیویچ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فناوری‌های سائول گفت: «ما در حال صنعتی‌سازی و ارتقا از مقیاس آزمایشگاه به مقیاس خط تولید هستیم.» هزینه‌های ساخت به لطف روش چاپ جوهرافشان برای پروسکایت‌ها کاهش یافته است، که تولید پنل‌ها در دمای پایین را امکان‌پذیر می‌کند.

 

مالینکیویچ در سال 2013 در حالی که هنوز دانشجوی دکترای دانشگاه والنسیا در اسپانیا بود، این روش ساخت را توسعه داد. او می‌گوید «تقاضا در حال حاضر بیش از ظرفیت تولید است، که در ابتدا سالانه 40،000 متر مربع (430،550 فوت مربع) تخمین زده می‌شود.

مالینکیویچ در مراسم افتتاح این کارخانه گفت: «ما از پروسکایت‌های تصنعی استفاده می‌کنیم که می‌توانند به کارایی و قدرت قابل توجهی برسند و نیازی به استخراج آن‌ها از طبیعت نیست.»

این شرکت بودجه مورد نیاز خود را از رهبر انرژی سبز لهستان، یعنی کلمبوس انرژی و سرمایه‌گذار میلیونر ژاپنی، هیدئو ساوادا دریافت کرده است. این شرکت اکنون در حال آماده‌سازی برای ورود به بورس اوراق بهادار ورشو است و همچنین در حال بررسی کارخانه‌های جدید در اروپا یا شاید ژاپن است.

منبع مطلب
سلول‌های خورشیدی پروسکایت غیرآلی

سلول‌های خورشیدی پروسکایت غیرآلی

یک مطالعه جدید نشان داده است که سلول‌های خورشیدی پروسکایت هالید کاملاً غیرآلی می‌توانند عملکرد بهتری نسبت به سلول‌های خورشیدی هیبرید آلی/غیر آلی داشته باشند.