ارسال خط تولید CIGS به روسیه توسط میدسامر

تجهیزات تولید توسط متخصص فناوری نانو روسیه، روسانو خریداری شده است. این خط برای تولید ماژول‌های BIPV در کارخانه‌ای در جمهوری موردویا استفاده خواهد شد.
ارسال خط تولید CIGS را به روسیه توسط میدسامر

تولیدکننده سوئدی ماژول BIPV و تأمین‌کننده تجهیزات میدسامر (Midsummer)، خط تولید پانل BIPV را به شرکت ارائه‌دهنده فناوری نانو روسیه JSC Rusnano ارائه خواهد کرد. این تجهیزات که شرکت آن را «ماشین DUO» می‌نامد در کارخانه‌ای در سارانسک واقع در حدود ۶۳۰ کیلومتری شرق مسکو نصب خواهد شد. این کارخانه توسط مرکز نانوفناوری و نانومواد جمهوری مودوریا و شریک آن سولارتک (Solartek) اداره می‌شود.

سون لیندستروم، مدیر عامل میدسامر، گفت: «پاندمی ویروس کرونا باعث شد سفر به سوئد را از کشورها و مناطقی که مشتریان دستگاه‌های ما در آن قرار دارند، غیر ممکن شود.» وی افرود: «این امر باعث شده که ما در انجام آزمون‌های تائید و قبولی و نصب دستگاه‌های DUO فروخته شده خود با مشکل روبرو شویم. با تشکر از روال جدیدی که امکان تأیید نهایی را از طریق لینک ویدیویی به جای حصور در مکان فراهم می‌کند، ما اکنون توانسته‌ایم آزمون تائید را انجام دهیم و ماشین را به روسیه ارسال نماییم.»

روسانو پیش از این با سهام شرکت روسی تولیدکننده ماژول خورشیدی هول سولار (Hevel Solar) در تولید PV فعال بود. در ماه نوامبر، میدسامر برنامه‌ای برای راه‌اندازی یک مرکز تولید ۵۰ مگاواتی در باری واقع در ناحیه آپولیای جنوب ایتالیا اعلام کرد. پیش از این نیز در ماه ژوئیه، یک پنل خورشیدی ۵۰۰ واتی را راه‌اندازی کرد که گفته می‌شود برای پشت‌بام‌های بزرگ مناسب است.

این تولیدکننده سوئدی به تازگی اعلام کرد که یک فرآیند تولید را ارائه کرده‌است که می‌تواند توان خروجی سلول را تا حدود ۱۰ درصد افزایش دهد، در حالی که ظاهر محتاطانه‌تری به محصولات خود می‌دهد. گفته می‌شود که فناوری PMT (Power Mesh Technology) آن بر آرایه‌ای از سیم‌های متراکم (به جای نوارهای استاندارد) برای جمع‌آوری جریان متکی است و تلفات مقاومتی کمتری را در پانل‌ها تضمین می‌کند.