استفاده از نانومیله‌های طلا در آزمایش‌های تشخیص پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی

شرکت سونا نانوتک، دو محصول جدید با نام‌های GeminiTM و OmniTM، در زمینه آزمایش‌های تشخیص پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی، تولید نموده‌است که در آن‌ها از نانومیله‌های طلا استفاده شده‌است.

شرکت سونا نانوتک (Sona Nanotech) با بهره‌گیری از نانومیله‌های طلا، دو محصول برای استفاده در آزمایش‌های تشخیص پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی تولید کرده‌است. کیت‌های تشخیص پزشکی ساخته‌شده با این نانومیله‌ها بسیار دقیق هستند و تنها در عرض چند دقیقه، نتایج آزمایش را تعیین می‌کنند. درآمد شرکت شامل صدور مجوز فناوری، فروش واکنشگر ناب (Reagent) و تهیه و توسعه کیت است. این شرکت انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ از طریق کانال‌های درآمدی خود 35/9 میلیون دلار، درآمد کسب کند.

سونا نانوتک یک شرکت فعال در حوزه علوم زیستی است که دو محصول جدید با بهره‌گیری از نانومیله‌های طلا، با نام‌های GeminiTM و OmniTM، تولید کرده‌است. Gemini محصولی بر پایه نانومیله طلا و عاری از CTAB است که امکان تسهیم آزمایش‌های تشخیص جریان جانبی را برای چندین آنالیت در یک دستگاه فراهم می‌کند و نتایج دقیق را تنها در عرض چند دقیقه به دست می‌آورد. آزمایش تشخیصی جریان جانبی برای تأیید وجود یا عدم حضور آنالیت‌ها و آلاینده‌ها به کار می‌رود. این آزمایش‌ها معمولاً در آزمایش‌های سلامت انسان یافت می‌شود و به دلیل تطبیق پذیری آن‌ها، می‌تواند در تعدادی از صنایع مختلف اعمال شود.

 Omni یکی دیگر از محصولات نوآورانه مبتنی بر نانومیله‌های طلا است که توسط سونا نانوتک به منظور استفاده در درون سلول‌ها (In-vivo) طراحی شده‌است تا برای کاربردهای پزشکی از جمله دارورسانی، نورگرما درمانی و تصویربرداری سلولی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر محصولاتی بر پایه نانومیله‌های طلا، سونا نانوتک خدمات دیگری ارائه می‌دهد که از همان فناوری، شامل خدمات هم‌یوغی (conjugation)، توسعه و تولید آزمایش جریان جانبی، بهره می‌برد.