نانومحصول ایرانی؛ شکم‌بند بارداری با پارچه محافظ در برابر امواج الکترومغناطیس

شکم بند بارداری شرکت «تن سان طب هکمتانه» دوخته شده با پارچه محافظ حاوی نانوذرات، در برابر امواج الکترومغناطیس همچون تلفن همراه، Wi-Fi، ماهواره وغیره از جنین محافظت می‌کند.
 شکم‌بند بارداری

امروزه در عصر پیشرفت فناوری، کاربرد و به کارگیری امواج رادیویی در حال گسترش روز افزون است. گزارش‌های گوناگونی در مورد رابطه این امواج با مشکلات جدی سلامت از جمله سرطان، سقط جنین، خستگی، حالت تهوع و غیره منتشر شده است. در این میان اثرات مخرب این امواج بر جنین انسان موجب بروز مشکلات شدید ژنتیکی و اختلالات دیگر خواهد شد.

تابش امواج در سطوح منتشرشده توسط گوشی همراه و وای فای (Wi-Fi) دارای اثرات بیولوژیکی مضری است. مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که این امواج از طریق رشد سلول‌ها، تکثیر DNA و عملکرد سلول‌های مغز اثرات منفی خواهند گذاشت. به همین دلیل، متخصصان سلامت بر این باورند که در دوران کودکی و حاملگی که رشد سلول‌ها سریع و پیچیده می‌باشد، انسان بیشتر در معرض خطر این امواج قرار دارد. طبق برخی بررسی‌ها، یک مادر هر چه بیشتر از گوشی همراه استفاده کند، کودک آن بعد از زایمان از مشکلات رفتاری بیشتری رنج خواهد برد. مکانیزم این امر هنوز مشخص نشده است اما ازلحاظ تئوری امواج تابش شده از تلفن همراه می‌تواند بر ترشح منظم هورمون‌ها اثر گذاشته و متعاقباً بر رشد متابولیسم بدن و مغز تأثیر بگذارد.

شکم‌بند بارداری شرکت تن سان طب هکمتانه حاوی نانوذراتی است که دارای خاصیت محافظت در برابر امواج الکترومغناطیسی می‌باشند. جهت مشاهده اثر محافظت در برابر امواج به یک ماده با خاصیت رسانش الکتریکی بالا نیاز است. رسانش الکتریکی بالای نانوذرات منجر به کاهش میدان الکترومغناطیسی القا شده در اثر جذب امواج درون ماده محافظ می‌شود.

این محصول دارای تائیدیه آزمایشی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و آزمایشگاه آنتن دانشگاه علم و صنعت ایران است در بازه فرکانس ۹۶۰ مگاهرتز تا ۱۳۳ گیگاهرتز محافظت ایجاد می‌کند و قادر خواهد بود جنین را در برابر بسیاری از فرکانس‌های موجود محیطی همچون تلفن همراه، Wi-Fi، ماهواره وغیره حفاظت کند.

منبع مطلب