نانومحصول ایرانی؛ جوراب دیابتی

شرکت پیشران نساجی آینده با هدف به حداقل رساندن انواع آسیب‌دیدگی پا مانند زخم پای دیابتی، تحت نام تجاری “هاینو” جوراب دیابتی طراحی و تولید نموده است که آنتی‌باکتریال بوده و پا را خشک و گرم نگه می‌دارد. انتخاب جوراب مناسب محافظت از پا را تضمین می‌کند و از بروز بسیاری از عوارض جلوگیری می‌کند.
جوراب دیابتی

دیابت یک بیماری مزمن و مادام‌العمر است که در آن سطح قند موجود در خون بالاتر از حد استاندارد می‌باشد. مراقبت از پوست و پا برای بیماران دیابتی بسیار مهم است. دیابت با چند مکانیسم موجب زخم پای دیابتی می‌شود. معمولاً علت اصلی ایجاد زخم فقدان حس درد است. زخم بیماران دیابتی معمولاً روند طبیعی درمان را به خوبی طی نمی‌کند و التهاب زخم به طور غیر طبیعی طول می‌کشد. جوراب دیابتی به منظور به حداقل رساندن آسیب‌های پای افرادی که مبتلا به دیابت هستند مانند زخم پای دیابتی طراحی شده است و پا را خشک و گرم نگه می‌دارد.

هرچند پوشیدن جوراب دیابتی به نظر بسیاری ضروری نیست، اما واقعیت این است که جوراب دیابتی کمک شایان توجهی به سالم نگه داشتن پا می‌کند و از بروز عوارض متعددی مانند زخم پای دیابتی جلوگیری می‌کند. تمام بیماران دیابتی نیاز به جوراب دیابت ندارند. اما آن گروه از بیمارانی که بلندی پشت پایشان کاهش یافته (پشت پا از بالای پا تا پشت بخش داخلی مچ پا اندازه‌گیری می‌شود)، رنگ و دمای پایشان تغییر کرده است، یا آسیب عصبی یا تغییرات دیگری در احساس پا مواجه شده‌اند یا پایشان مرتب به دلیل ساییده شدن به جوراب زخم می‌شود، بهتر است برای محافظت بیشتر از پاهای خود به جای جوراب معمولی از جوراب دیابتی استفاده کنند.

توصیه می‌شود اگر پای فردی به تغییرات دما حساس است، به سرعت قرمز و تحریک می‌شود و یا متورم می‌شود، حتماً جوراب دیابتی تهیه کند. شرکت پیشران نساجی آینده با توجه به اهمیت سلامت پاها، جوراب دیابتی آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات نقره تولید نموده است. این‌گونه جوراب‌ها واکنش آلرژیک ایجاد نکرده و ضرری برای بدن انسان ندارند.

 

مزایای جوراب دیابتی آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات نقره:

  • جوراب دیابتی رطوبت را کنترل می‌کند تا احتمال عفونت قارچی کاهش یابد.
  • در این جوراب‌ها، درزها بسیار ظریف است تا باعث ایجاد زخم در پای بیماران دیابتی نشود.
  • معمولاً پنجه پهن‌تری دارد که از فشار به پنجه و ایجاد زخم دیابتی جلوگیری می‌کند.
  • کاهش احتمال تاول زدن و زخم شدن پا در اثر ساییده شدن.
  • فاقد کش‌های سفت و تحریک کننده.
  • ایجاد فشار ملایم در پا و افزایش گردش خون
  • عدم ایجاد الکتریسیته ساکن
  • ضد حساسیت و ضد باکتری
  • هرگونه ترشحات یا خونریزی به راحتی روی جوراب دیده می‌شود.
     

درباره شرکت پیشران نساجی آینده (هاینو)

محصولات شرکت پیشران نساجی آینده با نام تجاری “هاینو” عرضه می‌شود. “هاینو” برای ایجاد و توسعه برند مشترک در زمینه منسوجات خانگی تشکیل شد و فعالیت خود را در سال 1396 در زمینهٔ تولید و عرضه منسوجات با فناوری برتر به منظور ارتقا کیفیت زندگی مردم و افزایش سلامتی جامعه آغاز نمود.

عمده محصولات تولیدی هاینو به پنج دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول مربوط به محصولات کودک و نوزاد است. معروف‌ترین محصول این دسته، شکم‌بند بارداری ضدامواج است. گروه بعدی، منسوجات خانگی است. این گروه نیز به دو دسته حوله و انواع ملحفه تقسیم‌بندی می‌شود. حوله‌ها به‌صورت سوپر جاذب و آنتی‌باکتریال عرضه می‌شود. ملحفه‌ها نیز با دو فناوری آنتی‌باکتریال و معطر عرضه می‌شوند. دسته سوم لباس‌های زیر و جوراب است. در این محصولات از فناوری آنتی‌باکتریال استفاده می‌شود. هم‌اکنون برای آنتی‌باکتریال کردن محصولات از دو شیوه دائم و غیردائمی استفاده می‌شود؛ در شیوه دائم دو تکنیک (استفاده از ذرات نقره و اکسیدروی) به‌کار گرفته می‌شود. دسته چهارم محصولات نیز شامل پوشاک خانگی مانند لگ، تی‌شرت و ساپورت است. برای این دسته از محصول‌های خانگی نیز از دو فناوری خنک‌کننده و آنتی‌باکتریال استفاده شده است. دسته آخر محصولات مربوط به منسوجات تخصصی و فنی مانند لباس‌های نظامی و خاص است.

در تمام محصولات عرضه شده توسط هاینو، حداقل از یک فناوری پیشرفته شامل فناوری نانو، زیست فناوری، الکترونیک، مواد پیشرفته استفاده شده است، هاینو در تلاش است تا تجربه لذت‌بخشی از استفاده فناوری را برای همگان به ارمغان آورد.

منبع مطلب