محافظت بیشتر با لباس خود-ضد عفونی‌کننده

ترمیسانس برای مقابله با ارگانیسم‌های مقاوم به چند دارو، فناوری پارچه خود-ضد عفونی‌کننده‌ای را توسعه داده است که 99.99 درصد عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد.
محافظت بیشتر با لباس خود-ضد عفونی‌کننده

ترمیسانس (Thermaissance)، یک استارتاپ نانوفناوری در بمبئی، برای فراهم آوردن بیش‌ترین حفاظت در برابر بیماری‌های ویروسی، باکتریایی و قارچی، نوآوری بدیعی در پارچه ارائه داده است.

در حالی که به طور علمی ثابت شده‌است که فناوری ترمیسانس بیش از ۹۹.۹۹ درصد ویروس کرونا را در کمتر از یک ساعت غیرفعال می‌کند، این فناوری می‌تواند ۹۹.۹۹ درصد ارگانیسم‌های مختلف مقاوم به چند دارو (MDROs) از جمله استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین (MRSA)، انتروکوک مقاوم به وانکومایسین (VRE)، انتروباکتریاسه مقاوم به کارباپنم (CRE) و باکتری‌های دیگر را نیز از بین ببرد. ترمیسانس یکی از معدود شرکت‌های جهان است که به این نقطه عطف دست یافته‌است.

هنگامی که ویروس کرونا با سطح پارچه ترمیسانس تماس پیدا می‌کند، فناوری نانو اختصاصی ترمیسانس، به غشای ویروس نفوذ کرده و آن را پاره می‌کند، بنابراین مانع رشد آن می‌شود.

به روش مشابه، غشا باکتری‌ها نیز از هم پاشیده می‌شود و در نهایت باکتری‌ها از بین می‌روند. اثر ضد ویروسی پارچه ترمیسانس در برابر ویروس کرونا با گواهینامه ISO 18184 و اثر ضدباکتریایی با گواهینامه JIS L 1902:2015 تأیید شده‌است.

ترمیسانس در حال حاضر با استفاده از این پارچه‌های خود-ضد عفونی‌کننده، منسوجات مختلف پزشکی مانند اسکراب پزشکی، روپوش آزمایشگاه، پوشش سر، لباس بیمار، ماسک و دستکش تولید می‌کند. ترمیسانس همچنین برای محافظت بیشتر از کارگران مراقبت‌های بهداشتی در برابر مایعات مختلف، اسکراب‌های دفع‌کننده مایعات نیز تولید نموده است.

مانیش راول، مدیرعامل شرکت ترمیسانس، گفت: «در حالی که صنعت لباسشویی لباس کارگران مراقبت‌های بهداشتی، لباس‌های تقریباً استریل تولید می‌کند، اقدامات پس از شستشو (به عنوان مثال مرتب کردن، تا کردن و قرار دادن در جای خود) به راحتی می‌تواند لباس‌های تمیز را آلوده کند. علاوه بر این، منسوجات پزشکی شسته‌شده، اگرچه ممکن است استریل باشند، اما پس از گذشت چند ساعت از پوشیدن، این لباس‌های تازه شسته‌شده، می‌توانند مجدد آلوده شوند. در حقیقت، یک مطالعه نشان داده‌است که در عرض چند ساعت استفاده، ۱۰۰ درصد لباس پرستاران به عوامل بیماری‌زای مختلف آلوده شده بود. از این رو، پوشاک کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، از این جهت که باید به طور مداوم ضد عفونی و عوامل بیماری‌زای مختلف آن مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها یا قارچ‌ها از بین رود، بسیار حائز اهمیت است.»