چاپ الکترود باتری‌ها و کاهش هزینه‌ها و خطرات در مسیر تولید باتری‌ها

شرکت سوییسی بلک استون Blackstone Resource اخیراً اعلام کرده که به نقطهٔ عطفی در تولید باتری‌های چاپی رسیده‌اند. این باتری‌ها دارای چگالی انرژی بالاتر وتعداد سیکل‌های شارژ بیشتری در مقایسه با باتری‌های معمول هستند.
چاپ الکترود باتری‌ها

مسیر تولید باتری‌ها خیلی خاص و پر هزینه است. فرآیند تولید الکترودها نیز مشکل است و در این مسیر از حلال‌های خطرناکی استفاده می‌شود.

شرکت یلک استون ریسورس، یک تکنولوژی تولید انعطاف‌پذیر و مقرون به صرفه بر پایهٔ باتری‌های چاپی ارائه کرده است. این روش طیف گسترده‌ای از موادهای مختلف آندی و کاتدی را شامل می‌شود. با استفاده از این روش سرعت تولید باتری‌ها افزایش می‌یابد. این شرکت سوییسی معتقد است که تکنولوژی چاپ، سنگ‌بنای تولید باتری‌های حالت جامد در آینده است. این روش، هزینه‌های مسیر تولید را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

در ماه ژوییه تعدادی باتری با الکترود چاپی (C/LFP) تولید و مورد تست قرار گرفتند. این روش موجب افزایش تقریبی 20% چگالی انرژی برای همهٔ مواد کاتدی می‌شود. در روش چاپ الکترودها، الکترودها با استفاده از چسب‌های با پایهٔ آبی و دوست‌دار محیط زیست تولید می‌شوند و به همین دلیل موجب کاهش آلودگی‌های تولیدی در مسیر تولید می‌شود. تخلخل مورد نیاز این الکترودها به سادگی در موقع چاپ قابل تنظیم است.

بلک استون ریسورس یک شرکت سوییسی است که در شهر بار مستقر شده است و بر روی فروش باتری‌های فلزی تمرکز کرده است. علاوه بر این، این شرکت در راه‌اندازی، توسعه و مدیریت در بازیافت باتری‌های فلزی و موادی مثل کبالت، منگنز، مولیبدن، گرافیت و لیتیوم فعالیت دارد. بلک استون ریسورس یک پروژه تحقیقاتی در زمینهٔ تکنولوژی‌های جدید باتری آغاز کرده است.