استفاده از باتری‌های لیتیوم-یون گرافنی برای شارژ سریع وسایل الکترونیکی

شرکت کره‌گراف باتری‌های لیتیوم-یون گرافنی را به منظور شارژ سریع وسایل الکترونیکی آزمایش می‌کند.
 شارژ سریع وسایل الکترونیکی

شرکت کره‌گراف (KoreaGraph)، تولیدکننده و توسعه‌دهنده کاربردهای مختلف گرافن مستقر در سئول، اعلام کرد در حال توسعه و آزمایش باتری‌های لیتیوم-یون گرافنی برای شارژ سریع وسایل الکترونیکی است.

گفته می‌شود که کره‌گراف چندین فلز را برای تأمین رسانایی مناسب در زمینه شارژ سریع وسایل الکترونیکی آزمایش کرده‌است، اما پس از آزمایش‌های متعدد، گرافن را به عنوان ایمن‌ترین ماده با رسانایی الکتریکی و حرارتی فوق‌العاده بالا یافته است.

مدیر ارشد توسعه کره‌گراف در مورد آزمون ماژول گرافن اظهار کرد: «فناوری باتری لیتیوم-یون فعلی به وسیله زمان شارژ مجدد محدود شده است، پس از ماه‌ها پژوهش، در نظر داریم تا با افزودن خواص گرافن این باتری‌ها را بهینه نماییم. تحلیلگران ما بر این باورند که خواص ویژه گرافن به طور قابل‌توجهی عملکرد فناوری باتری لیتیوم-یون را بهبود می‌بخشد و گرافن در زمینه کاربردهای باتری لیتیوم-یون در آینده ایفاگر نقشی اساسی خواهد بود.»

او همچنین افزود: «با توجه زیرساخت‌ها و تیم فناوری که ما در کره‌گراف در اختیار داریم، در توسعه باتری‌های لیتیوم-یون گرافنی در جایگاه منحصربفردی قرار گرفته‌ایم. ما در زمینه گرافن و فناوری باتری لیتیوم-یون تخصص داریم و در حال کار بر روی پودر آند باتری‌های لیتیوم-یون با خلوص بالا هستیم. ما هم فرآیند ساخت پودر گرافن و هم آند را انجام می‌دهیم. هدف کره‌گراف توسعه فناوری باتری است که ظرفیت بیشتری برای ذخیره‌سازی انرژی در اختیار قرار دهد و با هزینه کمتر انرژی بیشتری را فراهم کند.»