آزمایش «باتری فوق‌العاده سریع شارژ» در تولیدات گروه خودروسازی گاک

گروه خودروسازی گاک «باتری فوق‌العاده سریع شارژ» خود را در خودروهای تولیدی آزمایش می‌کند.
باتری فوق‌العاده سریع شارژ

گروه خودروسازی گوانگژو (Guangzhou Automobile Group Co.)، موسوم به گروه خودروسازی گاک (GAC) پس از اعلام برنامه خود (در ماه مه سال ۲۰۲۰) برای تولید انبوه باتری تقویت شده با گرافن برای استفاده در خودروهای الکتریکی تا پایان سال 2020 و راه‌اندازی واحدی ویژه گرافن و تحقیق و توسعه در زمینه فناوری شارژ سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی در سپتامبر 2020، اظهار داشت که انتظار دارد تا پایان سال باتری خود را در خودروهای تولیدی آزمایش کند. با این حال برای اینکه آیا در نهایت می‌توان آن را به تولید انبوه رساند، باید منتظر نتایج آزمایش خودرو واقعی بود.

طبق ادعای گروه خودروسازی گاک، «باتری فوق العاده سریع شارژ» فقط در مدت هشت دقیقه می‌تواند تا ۸۵ درصد شارژ شود. اگر صحت این ادعا اثبات شود، زمان شارژ شدن با زمان سوخت‌گیری اتومبیل‌های سوختی سنتی قابل مقایسه است، که به خودی خود خبر خوبی برای بازار وسایل نقلیه الکتریکی خواهد بود. گروه خودروسازی گاک تحقیق و توسعه در زمینه گرافن را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرده‌است. پس از نزدیک به شش سال تلاش، گروه خودروسازی گاک با حقوق مالکیت فکری مستقل به تدریج بر آماده‌سازی و استفاده از فناوری مواد گرافنی با ساختاری سه‌بعدی (3DG) تسلط پیدا کرده‌است.

در نوامبر ۲۰۱۹ «باتری فوق العاده سریع شارژ» توسعه‌یافته توسط گروه خودروسازی گاک بر اساس مواد 3DG به طوررسمی اعلام شد. اکنون، ما باید منتظر نتایج آزمایش‌های گروه خودروسازی گاک باشیم تا ببینیم آیا باتری آن واقعاً برای استفاده تجاری مناسب است یا خیر.