فراخوان؛ اعلام معضلات، چالش‌ها و موانع پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان

دبیرخانه جهش تولید در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اعلام این فراخوان اقدام به جمع‌آوری چالش‌ها و موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کرده است.
 چالش‌ها و موانع پیش‌روی شرکت‌های دانش‌بنیان

یکی از وظایف دبیرخانه جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، تحقیقات و فناوری شناسایی معضلات، چالش‌ها و موانع پیش روی شرکت‌های دانش بنیان و فناور و رایزنی با سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط جهت برطرف شدن این چالش‌ها و موانع تا حد امکان است. تمامی شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و پژوهشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند از طریق مراجعه به اینجا و پرکردن فرم و بارگذاری آن، اقدام به اعلام چالش‌ها و موانع پیش روی خود تا پایان دی ماه کنند.

30 دی ماه به عنوان تاریخ پایان مهلت این فراخوان اعلام شده است. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز قصد دارد تا از هر تلاشی برای ارتقاء سطح همکاری صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت کند. بر این اساس، یک معاونت نیز با عنوان معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تأسیس شده است که از کلیه طرح‌ها و ایده‌های که قصد دارد تا به یکی از این چالش‌ها و معضلات، به صورت فناورانه پاسخ دهد و کشور را از واردات محصولات فناورانه بی‌نیاز کند حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به منظور ارتقای سطح تولید داخلی کشور در سال جهش تولید تصمیم به جمع آوری معضلات، چالش‌ها و موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کرده است.

با توجه به شرایط کلی حاکم برکشور و نیاز به افزایش تولیدات داخلی و تأمین نیازهای داخلی توسط شرکت‌ها و منابع داخلی، سال 1399 به نام جهش تولید نام‌گذاری شد. جهش در تولید را می‌توان جبران عقب ماندگی‌های حوزه‌های تولید با بهینه‌سازی فرایندهای داخلی و بهبود کیفیت تولیدات با حداکثر سرعت ممکن در حداقل زمان ممکن دانست.