تجاری‌سازی پلتفرم جدیدی برای تشخیص عوامل بیماری‌زا

یک شرکت نانو فناوری، اعلام کرد قصد دارد با همکاری دانشگاه پوردو، پلتفرم جدیدی برای تشخیص عوامل بیماری‌زا از جمله کووید-19 را تجاری‌سازی نماید.
تجاری‌سازی پلتفرم جدیدی برای تشخیص عوامل بیماری‌زا

شرکت نانوفناوری، IdentifySensors Biologics، اعلام کرد با همکاری دانشگاه پوردو، توسعه یک پلتفرم فناوری تشخیصی را با استفاده از نانوحسگرهای الکترونیکی به پایان رسانده است که عوامل بیماری‌زای متعدد، از جمله کووید-19، را تشخیص می‌دهد. این شرکت از مرحله تحقیقات و آزمایش به مرحله تجاری‌سازی این فناوری نزدیک شده است و مهندسین در حال نهایی کردن طراحی برای تولید مقیاس بزرگ، رول به رول هستند.

گریگوری هامر، مدیر عامل IdentifySensors Biologics گفت: «با جایگزینی روش‌های تشخیصی ۵۰ ساله شیمیایی، مانند PCR و آزمایش‌های آنتی‌ژن با نانوحسگرهای چاپی، انتظار می‌رود نه تنها برای کووید-19 بلکه برای طیف وسیعی از بیماری‌ها به طور قابل‌توجهی در صنعت تشخیص ۵۰ میلیارد دلاری، تغییراتی ایجاد شود. دکتر گریگوری هامر افزود: «ما هیجان‌زده هستیم که اعلام کنیم که این مفهوم پیشرفته را ثابت کرده‌ایم و به مرحله تولید در مقیاس بزرگ رسانده‌ایم. برای ما دانشگاه پوردو یک شریک عالی در زمینه کمک به توسعه بوده است. ما به فعالیت و همکاری با دانشمندان این دانشگاه در زمینه مجموعه‌ای از حسگرها برای عوامل بیماری‌زای دیگر در این پلتفرم ادامه خواهیم داد.»

IdentifySensors Biologics از فناوری جدیدی را در یک دستگاه تجاری به نام Check4 استفاده کرده‌است که دارای یک قرائت‌گر قابل استفاده مجدد، بدون نیاز به نسخه است که با گوشی هوشمند مصرف‌کننده ادغام می‌شود. کارتریج‌های تست یکبار مصرف، که به طور جداگانه فروخته می‌شوند، به قرائت‌گر قابل استفاده مجدد وارد می‌شوند و نتایج تست را از طریق یک نمونه بزاق به صورت بی‌سیم در عرض چند دقیقه به تلفن ارسال می‌کنند.

برخلاف تست PCR شیمیایی، دستگاه سریع Check4 نیازی به تقویت، معرف و یا کار آزمایشگاهی ندارد. دقت این تست اغلب از آزمون‌های PCR بیشتر است و انتظار می‌رود قیمت هر کارتریج تست کم‌تر از ۲۵ دلار باشد. دانشگاه پوردو به زودی توسعه کارتریج‌های تست جدید برای آنفلوانزا، لایم، HIV و MRSA را آغاز می‌کند.

شرکت IdentifySensors Biologics شروع به جمع‌آوری سرمایه برای تأمین بودجه تولید در مقیاس بزرگ این پلتفرم کرده‌است. این شرکت قصد دارد تابستان امسال به دنبال تأیید FDA باشد، در حالی که از سازمان‌ها و دولت‌هایی که نیازی به تأیید FDA ندارند، سفارش قبول می‌کند. ریچارد کوهن، مدیر انستیتوی التهاب، ایمنی‌شناسی و بیماری‌های عفونی دانشگاه پردو گفت: «این فناوری پلتفرم جدید، تست عوامل بیماری‌زا را از مسیری کاملاً متفاوت از سایر تست‌های تشخیصی موجود انجام می‌دهد.»