صرفه جویی در انرژی بیشتر با استفاده از آهن رباها

بسیاری از فرآیندها در زندگی روزمره و در صنعت گرما و گرما تولید می‎کنند که به اندازه کافی گرم نیستند تا به طور موثر استفاده شوند. اگر ماده به طور متناوب منجر به آب گرم و سرد شود، مغناطیس مادی به طور مداوم تغییر می کند. این به نوبه خود باعث می شود که ولتاژ در سیم پیچ مورد استفاده قرار گیرد، که می‎تواند توسط یک مصرف کننده مورد استفاده قرار گیرد. دانشمندان IFW درهزن در حال حاضر موفق به بهبود عملکرد ژنراتورهای گرما مغناطیسی شدند.

بسیاری از فرایندها در زندگی روزمره و در صنعت گرما و گرما تولید می‎کنند که به اندازه کافی گرم نیستند تا به طور موثر استفاده شوند. به عنوان مثال، در مورد سرورهای IT بزرگ یا در خروجی برج های خنک کننده نیروگاه، یک محیط استفاده نشده استفاده می شود. تا به امروز، فن آوری های موجود برای تبدیل حرارت کم حرارت به برق وجود دارد. امید زیادی به مواد به اصطلاح ترموالکتریک وجود دارد که در آن ولتاژ الکتریکی می تواند به طور مستقیم بوسیله تفاوت گرما از مواد ایجاد شود.

امکان دیگر، استفاده از ژنراتورهای ترمو مغناطیسی براساس تغییر درجه حرارت چرخه مغناطیسی است. طبق قانون فارادی، سوئیچ های جریان مغناطیسی ولتاژ تولید می کنند.یک پیش شرط این است که خواص مغناطیسی مواد بسیار به درجه حرارت بستگی دارد. برای مثال یک ماده مناسب برای یک ژنراتور ترمو مغناطیسی، آلیاژ لانتانیم، آهن، کبالت و سیلیکون است که همچنین برای برنامه های خنک کننده مغناطیسی استفاده می شود.

اگر ماده به طور متناوب منجر به آب گرم و سرد شود، مغناطیس مادی به طور مداوم تغییر می کند. این به نوبه خود باعث می شود که ولتاژ در سیم پیچ مورد استفاده قرار گیرد، که می تواند توسط یک مصرف کننده مورد استفاده قرار گیرد. دانشمندان IFW درهزن در حال حاضر موفق به بهبود عملکرد ژنراتورهای گرما مغناطیسی شدند

این نتیجه یک برگشت معکوس شار مغناطیسی در مدارها است، که درنتیجه ولتاژ الکتریکی در کویل بوجود می آید. با ولتاژ ۰.۲ ولت و توان ۱.۲۴ مگاوات، ژنراتور ترموژنتیک جدید نه تنها در مقیاس بزرگ بهتر از پیشینیانش بلکه در حال تبدیل شدن به یک جایگزین ممکن برای ژنراتورهای ترموالکتریک است.

علاوه بر این، محققین بسیار خوش بین هستند که این تکنولوژی تبدیل انرژی توانایی رقابت با ترموالکتریک برای برداشت انرژی در نزدیکی دمای اتاق را دارد.

 

 

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...