چالش فناوری نانو با موضوع ساخت جوهر رسانا یا نیمه رسانا برای کاربردهای الکترونیک چاپی

همکاری مرکز «الکترونیک چاپی کارگروه صنعت و بازار» و شرکت «رویال توسعه پایدار» جهت توسعه زیرساخت‌های فناوری الکترونیک چاپی و در نخستین گام، «ساخت جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانا مناسب برای چاپگرهای جوهرافشان» با تکیه بر دانش و فناوری شرکت‌های خلاق و نوآور، پژوهشگران، مخترعان و فن‌آوران، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در داخل و خارج کشور می‎باشند.

الکترونیک چاپی یکی از فناوری‌های نوظهور است که در زمینه‌ها‌ی مختلف از بهداشت و سلامت تا تبلیغات، خودروسازی، حمل و نقل، انرژی و الکترونیک کاربردهای فزاینده‌ای دارد. روش متعارف، ارزان و سریع ایجاد مدارهای الکترونیکی چاپی، استفاده از چاپ جوهرافشان است و برای این منظور به طور معمول از جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانا استفاده می‌شود. اما ساخت جوهری با سایز ذرات بهینه، پایدار توام با عدم تجمع ذرات که علاوه بر تامین هدایت و استحکام مناسب، قابلیت بکارگیری در چاپگرهای جوهرافشان را دارا باشد و باعث صدمه به هد چاپگر نشود، یک چالش جدی است.

چالش‌های فناوری و نوآوری نانو که با حمایت و پشتیبانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود، می‌کوشد با تکیه بر رویکرد نوآوری باز، حل مشکلات فناورانه کشور در بخش‌های مختلف صنعتی را به فراخوان بگذارد و از این طریق ضمن کمک به حل مشکلات، به تجاری‌سازی ظرفیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی و فناورانه کشور کمک کند. ما در ستاد توسعه فناوری نانو معتقدیم برگزاری چالش‌های فناوری و نوآوری نانو می‌تواند گامی در جهت تقویت ارتباط شرکت‌های کوچک و بزرگ صنعتی با پژوهشگران، مخترعان و فناوران ایرانی در سراسر کشور باشد.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

از این‌رو با همکاری مرکز «الکترونیک چاپی کارگروه صنعت و بازار» و شرکت «رویال توسعه پایدار» به دنیال توسعه زیرساخت‌های فناوری الکترونیک چاپی و در نخستین گام، «ساخت جوهرهای رسانا و نیمه‌رسانا مناسب برای چاپگرهای جوهرافشان» با تکیه بر دانش و فناوری شرکت‌های خلاق و نوآور، پژوهشگران، مخترعان و فن‌آوران، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در داخل و خارج کشور می‎باشند.

مسئله محوری این چالش ساخت جوهرهای رسانا یا نیمه رسانا با استفاده از فناوری نانو است که علاوه بر هدایت بالای مناسب، در زمینه پارامترهایی از جمله ویسکوزیته و کشش سطحی نیز مناسب برای کار با چاپگرهای Inkjet باشد. جوهر ساخته شده همچنین باید پس از فرآیند کیورینگ نیز پایداری و استحکام مناسبی در طول زمان از خود نشان دهد، به نحوی که در افزاره های تجاری و صنعتی بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

کلیه علاقمندان می‌توانند به طور رایگان در این چالش شرکت کنند و از تسهیلات حمایتی اعطایی در جریان مرحله دوم چالش و نیز جایزه نقدی 100 میلیون ریالی ویژه برنده نهایی چالش بهره‌مند شوند. همچنین نفرات اول تا چهارم این چالش فرصت همکاری تجاری با شرکت رویال توسعه پایدار و نیز دریافت تسهیلات تا سقف 150 میلیون تومان از مرکز الکترونیک چاپی را دارند.

برای ثبت نام دراین چالش وارد شوید.

منبع مطلب