امضای تفاهم‌نامه همکاری برای تولید مواد آندی با کاربرد در خودروهای الکتریکی

شرکت نوونیکس برای تأمین آند گرافیتی مورد نیاز سامسونگ، با این شرکت به توافق رسیده است. طبق شرایط توافق، شرکت نوونیکس در ابتدا مقدار ۵۰۰ تن از آند گرافیتی خود را در اکتبر ۲۰۲۰ به سامسونگ عرضه خواهد کرد، که این مقدار با توجه به شرایط بازار و نیاز سامسونگ تغییر خواهد کرد.
امضای تفاهم‌نامه

نوونیکس شرکتی است که در زمینهٔ تولید موادی که موجب بهبود عملکرد باتری، خودروهای الکتریکی، لپ‌تاپ، موبایل و سیستم‌های ذخیرهٔ انرژی می‌شود فعالیت می‌کند.

طبق شرایط معامله شرکت نوونیکس با سامسونگ، شرکت نوونیکس در فاز ابتدایی این معاملهٔ چندفازی، ابتدا به مقدار ۵۰۰ تن از محصول خود که آند گرافیتی می‌باشد را در سال ۲۰۲۰ به سامسونگ عرضه خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود این اتفاق در اکتبر سال ۲۰۲۰ رخ بدهد. مسئولین شرکت اظهار داشتند که هرساله، با توجه به شرایط بازار و میزان نیاز سامسونگ، حجم‌های بیشتری از این محصول در نظر گرفته خواهد شد.

علاوه بر تفاهم‌نامهٔ عرضه، این دو شرکت توافق کردند که امکان‌های دیگر برای دست‌یابی به آند گرافیتی جدید به منظور استفاده در وسایل نقلیهٔ برقی را تحت یک همکاری موازی تحقیق و توسعه مورد بررسی قرار دهند. سامسونگ در حال حاضر، یکی از تولیدکنندگان پیشرو در باتری‌های قابل شارژ برای صنعت ارتباطات، اتوموبیل‌ها و سیستم‌های ذخیره انرژی است.

این شرکت کره‌ای، برای بیش از ۳۰ پروژهٔ خودروهای برقی، به عنوان تامین‌کنندهٔ اصلی باتری انتخاب شده است. اولین خودروهایی که در حال حاضر در جاده، با باتری‌های سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: BMWi3، Fiate 500e، BMW i8.

نوونیکس نیز یک شرکت تولیدکنندهٔ تجیهزات تست باتری با دقت بالاست. سازمان‌های تحقیقاتی‌ای همچون اپل، مایکروسافت، جنرال موتورز و تسلا از تجهیزات این شرکت استفاده می‌کنند.