تولید LED های نانو ساختار با راندمان و کارایی بالا

استارت‌آپ NS Nanotech وابسته به دانشگاه میشیگان، نسل جدیدی از نمایشگرهای LED با راندمان و کارایی بالا را رونمایی می‌کند.
LED های نانو ساختار

شرکت NS Nanotech که فناوری آن بر تحقیقات استاد مهندسی برق و علوم رایانه دانشگاه میشیگان پروفسور زتیان می استوار است، در نمایشگاه مجازی Display Week 2020 که در ابتدای آگوست سال جاری میلادی برگزار گردید، اقدام به رونمایی از فناوری خود نمود.

پروفسور می‌گفت که این رونمایی، "امکان دستیابی به نسل جدید LED های سبز را فراهم می‌کند" و "نمایانگر نوآوری قابل توجهی" در صنعت است.

می، یکی از بنیان‌گذاران NS Nanotech و رهبر تیمی است که این فناوری را در دانشگاه میشیگان و دانشگاه مک‌گیل در مونترال توسعه دادند. او گفت: «یک تلفن همراه با یک نمایشگر روشن‌تر و واضح‌تر از آنچه تا به حال دیده‌اید را تصور کنید، اما مصرف انرژی این نمایشگر فقط نصف نمونه‌های مشابه است و دو برابر بیش از هر تلفن همراه هوشمند امروزی، دوام دارد»

تحقیقات بنیادین این شرکت برای رشد نانو LED ها و ساختارهای حاصل از آنها از روش‌های جدید استفاده می‌کند. این رویکرد راندمان و کارایی را افزایش می‌دهد در عین حال هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

او گفت: «سایر استارت‌آپ‌ها در حال کار بر روی ساختارهای LED نانو مقیاس هستند، اما NS Nanotech از آن‌ها بهره می‌برد تا کنترل بهتر جهت‌های انتشار، پایداری و درجه اشباع نور را فراهم کند.»

NS Nanotech، که در سال گذشته اولین دور از سرمایه مرحله کشت ایده خود را کامل کرد، می‌گوید که در نظر دارد این فناوری را ابتدا در نمایشگرهای میکرو LED مورد استفاده قرار دهد و سپس کاربردهای آن را به حوزه‌های سلامت، بهره‌وری انرژی و پساب‌زدایی گسترش دهد. انتظار می‌رود که همان فناوری مورد استفاده در چنین نمایشگرهایی قادر به ارائه نور طیف نامریی، فرابنفش برای استفاده در تصفیه آب و هوا و همچنین استریل کردن تجهیزات پزشکی باشد.

گروه تحقیقاتی می، بر بررسی نانوساختارهای نیمه‌هادی و کاربرد آن‌ها در دستگاه‌ها و سیستم‌های انرژی الکترونیکی، فوتونی و خورشیدی متمرکز است.

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...